26 November 2012

Kasut Tumit Tinggi ~ Pakai Dengan Betul @ Tak Payahlah Pakai....!



Kasut Tumit Tinggi memang sangat cantik bila digayakan oleh model, artis dan sesiapa saja yang bergaya dan minat berfsyen...

Hurmm... cantik dan bergaya sekali...

Tp kalau salah cara berjalan dan memakainya boleh mendatangkan mudarat di kemudian hari...



Di atas adalah cara pemakaian yg betul dan yang salah untuk pemakai kasut tumit tinggi.

tapi ramai yang tak tahu...

Terdapat penyakit yang tersembunyi disebalik kasut tumit tinggi ini

Infonya...

Kasut tumit direka untuk menolak dada kedepan dan punggung ke belakang sehingga spina terkeluar daripada kedudukan asalnya dan menimbulkan masalah kesihatan bukan sahaja kaki tetapi keseluruhan badan.

Jika memakai kasut tumit tinggi terlalu lama sangat akan menyebabkan kencing tidak lawas, masaalah belakang dan tulang pinggul.

Selain itu jugak boleh menyebabkan kesakitan pada rahang, leher dan kepala.

Haahhhh.....

Nak pakai lagi....!!!!

Dah sakit2 nanti... tanggunglah sendiri...!


No comments:

Post a Comment

PENAFIAN

[PERINGATAN] Komen yang mempunyai pautan ke mana-mana blog atau laman web yang menjurus kepada perniagaan atau bersifat keuntungan sebelah pihak, akan dipadamkan serta-merta. Jika berminat untuk meletakkan link atau pautan ke dalam entri ini, sila hubungi penulis di annurbe.noor@gmail.com


[PENAFIAN] www.huhahuhajerr.com dan pemilik blog ini secara khusus tidak akan bertanggungjawab terhadap apa juga liabiliti, kerosakan, kehilangan, kerugian atas risiko, peribadi mahu pun sebaliknya yang berlaku akibat, secara langsung atau tidak langsung daripada penggunaan dan aplikasi, daripada apa juga kandungan yang diperolehi dari blog ini.


Pemilik blog juga tidak akan bertanggungjawab sama sekali terhadap komen-komen yang di siarkan dan ianya adalah tanggungjawab penulis komen itu sendiri.


Segala artikel yang dihasilkan oleh pemilik blog ini hanya sekadar pendapat peribadi yang mahu dikongsi bersama para pembaca blog ini serta untuk koleksi rujukan buat pemilik blog untuk kegunaan pada masa hadapan.


Sekian...