15 January 2015

Tips Cuci Baju Sekolah yang Berdaki...!


Cuti sekolah pun dah berlalu.... Bermulalah kesibukan  para ibu-ibu menguruskan anak2. Bab yang paling sukar adalah cuci baju sekolah anak2. Lebih2 lagi anak lelaki... tebal melekat daki kat leher dan poket baju sekolah. Anak perempuan pun sama jugak. Sama2 aktif dan lasak zaman sekarang ni....

So, sebagai ibu2 zaman sekarang ni aku berkreatiflah sikit.... hehe! Lupalah bila dan kat mana aku dapat idea ni.. Tapi dah lama jugaklah. Jadi aku nak share kat blog kesayangan aku pasal ni... bukankah 'sharing is caring'....hehe!

Caranya sangat mudah.... cuma perlukan sabun mandi berbuku, tak kisahlah jenama apa, aku pakai yang murah tu aje... yg gambar buah-buah tu. Tak payah nak sental2 bagai.... Parut sabun tu.... Gunakan untuk cuci baju .... campur dengan serbuk cuci yg biasa dugunakan. 

Untuk kesan yang lebih, basahkan tempat2 yang berdaki kat baju sekolah tu.,,, gosokkan  kuat2 dengan sabun tu. Lepas tu boleh cuci dalam mesin basuh macam biasa.

Insya'allah nanti korang tengok lepas di cuci, baju sekolah anak2 korang bersih tanpa kesan daki...! Kan senang ckit kerja. Lupa lak nak beritahu.... kalau korang takde parut atau tak nak parut, boleh ambil sabun tu... kocaklah sabun tu dengan air sampai berbuih pekat.... dan gunakan buih tu untuk cuci macam biasa.... 

p/s : Opps.... jangan nak memandai-mandai guna sabun cecair... aku dah cuba dah, tak menjadi seperti biasa...

1 comment:

PENAFIAN

[PERINGATAN] Komen yang mempunyai pautan ke mana-mana blog atau laman web yang menjurus kepada perniagaan atau bersifat keuntungan sebelah pihak, akan dipadamkan serta-merta. Jika berminat untuk meletakkan link atau pautan ke dalam entri ini, sila hubungi penulis di annurbe.noor@gmail.com


[PENAFIAN] www.huhahuhajerr.com dan pemilik blog ini secara khusus tidak akan bertanggungjawab terhadap apa juga liabiliti, kerosakan, kehilangan, kerugian atas risiko, peribadi mahu pun sebaliknya yang berlaku akibat, secara langsung atau tidak langsung daripada penggunaan dan aplikasi, daripada apa juga kandungan yang diperolehi dari blog ini.


Pemilik blog juga tidak akan bertanggungjawab sama sekali terhadap komen-komen yang di siarkan dan ianya adalah tanggungjawab penulis komen itu sendiri.


Segala artikel yang dihasilkan oleh pemilik blog ini hanya sekadar pendapat peribadi yang mahu dikongsi bersama para pembaca blog ini serta untuk koleksi rujukan buat pemilik blog untuk kegunaan pada masa hadapan.


Sekian...