Wanita Tertua Meninggal Dunia Pada Usia 117 Tahun Semalam

3:17:00 PM Noor Akma 0 Comments



Manusia tertua di dunia, Misao Okawa dari Jepun meninggal dunia pada usia 117 tahun, semalam di Tokyo, Jepun.

Okawa yang juga wanita tertua di dunia menghembuskan nafas terakhirnya di sebuah pusat jagaan di barat Jepun, lapor agensi berita Kyodo News.

Pada usia 114 tahun, Okawa diiktiraf oleh rekod dunia Guiness sebagai wanita tertua pernah hidup di dunia pada Februari 2013.

Okawa memecah satu lagi rekod menjadi manusia tertua pernah hidup apabila dia mencecah usia 115 tahun pada Ogos 2013.


credit by sinarharian

0 comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

PENAFIAN

[PERINGATAN] Komen yang mempunyai pautan ke mana-mana blog atau laman web yang menjurus kepada perniagaan atau bersifat keuntungan sebelah pihak, akan dipadamkan serta-merta. Jika berminat untuk meletakkan link atau pautan ke dalam entri ini, sila hubungi penulis di annurbe.noor@gmail.com


[PENAFIAN] www.huhahuhajerr.com dan pemilik blog ini secara khusus tidak akan bertanggungjawab terhadap apa juga liabiliti, kerosakan, kehilangan, kerugian atas risiko, peribadi mahu pun sebaliknya yang berlaku akibat, secara langsung atau tidak langsung daripada penggunaan dan aplikasi, daripada apa juga kandungan yang diperolehi dari blog ini.


Pemilik blog juga tidak akan bertanggungjawab sama sekali terhadap komen-komen yang di siarkan dan ianya adalah tanggungjawab penulis komen itu sendiri.


Segala artikel yang dihasilkan oleh pemilik blog ini hanya sekadar pendapat peribadi yang mahu dikongsi bersama para pembaca blog ini serta untuk koleksi rujukan buat pemilik blog untuk kegunaan pada masa hadapan.


Sekian...