Batu Seghemban Budak2 Sekarang....

12:46:00 PM Noor Akma 0 Comments


Batu Seghemban @ batu seremban pun dah moden sekarang nih. Waktu aku kecik2 dulu... pakai batu yang kutip kat tepi jalan jer... Dar batu tu bergerigi sampai jadi bulat batu tu dikerjakan buat main lambung2...

Sekarang batu main seghemban ni dah tak kutip tepi jalan dah... Dah buat cantik2 denga perca kain yg di isi kacang hijau ataupun kekacang lain. Dulu batu ni main 7 biji. sekarang ni 5 je.

Batu seghemban dalam gambar tu... anak aku punya.. mula2 dapat sayangnya bukan main. Hilang satu je.. dah kecoh satu rumah. Nak dibongkarnya satu rumah.... rupanya elok terletak kat birai tingkap je.

Skrg, dah jemu dok lambung2... bersepah je sana-sini. Aku le tukang kutip... simpankan... Tak nak kecoh lagi dibuatnya.... hihi

p/s : Nak rajin balik updated blog nih... harap2 la...!

0 comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

PENAFIAN

[PERINGATAN] Komen yang mempunyai pautan ke mana-mana blog atau laman web yang menjurus kepada perniagaan atau bersifat keuntungan sebelah pihak, akan dipadamkan serta-merta. Jika berminat untuk meletakkan link atau pautan ke dalam entri ini, sila hubungi penulis di annurbe.noor@gmail.com


[PENAFIAN] www.huhahuhajerr.com dan pemilik blog ini secara khusus tidak akan bertanggungjawab terhadap apa juga liabiliti, kerosakan, kehilangan, kerugian atas risiko, peribadi mahu pun sebaliknya yang berlaku akibat, secara langsung atau tidak langsung daripada penggunaan dan aplikasi, daripada apa juga kandungan yang diperolehi dari blog ini.


Pemilik blog juga tidak akan bertanggungjawab sama sekali terhadap komen-komen yang di siarkan dan ianya adalah tanggungjawab penulis komen itu sendiri.


Segala artikel yang dihasilkan oleh pemilik blog ini hanya sekadar pendapat peribadi yang mahu dikongsi bersama para pembaca blog ini serta untuk koleksi rujukan buat pemilik blog untuk kegunaan pada masa hadapan.


Sekian...