16 September 2015

Petua Ikan Bilis Goreng Lebih Rangup


Hari ni nak share petua yang ni....haaa.. Sila ambik tau yer.... dan boleh digunakan nanti. Mesti cik abang ngan anak2 puji2 nanti.... ha ha..!

Ikan bilis yang digoreng garing memang enak dimakan dengan pelbagai cara. Boleh dimakan bersama nasi lemak, bubur nasi dan juga boleh dijadikan rencah dalam nasi goreng. Tapi tahukah anda cara untuk mendapatkan ikan bilis goreng yang enak dan kerangupannya tahan lama? Cuba petua ini.
BAHAN-BAHAN:
Ikan bilis
Cuka makan
CARA-CARA:
1. Bersihkan ikan bilis dan masukkan ke dalam bekas.
2. Masukkan cuka dan gaulkan rata bersama ikan bilis.
3. Perap selama 5 minit.
4. Goreng ikan bilis seperti biasa. Insya-Allah ikan bilis anda akan lebih garing dan kerangupannya mampu bertahan lama.

2 comments:

  1. Ok boleh try petua ni..RN memang suka ikan bilis rangup n garing kalau buat sambal ni..TQ hehehe

    ReplyDelete
  2. oh kena perap nan cuka yek nanti try

    jemput baca part 2 ada apa di hello kitty house

    ReplyDelete

PENAFIAN

[PERINGATAN] Komen yang mempunyai pautan ke mana-mana blog atau laman web yang menjurus kepada perniagaan atau bersifat keuntungan sebelah pihak, akan dipadamkan serta-merta. Jika berminat untuk meletakkan link atau pautan ke dalam entri ini, sila hubungi penulis di annurbe.noor@gmail.com


[PENAFIAN] www.huhahuhajerr.com dan pemilik blog ini secara khusus tidak akan bertanggungjawab terhadap apa juga liabiliti, kerosakan, kehilangan, kerugian atas risiko, peribadi mahu pun sebaliknya yang berlaku akibat, secara langsung atau tidak langsung daripada penggunaan dan aplikasi, daripada apa juga kandungan yang diperolehi dari blog ini.


Pemilik blog juga tidak akan bertanggungjawab sama sekali terhadap komen-komen yang di siarkan dan ianya adalah tanggungjawab penulis komen itu sendiri.


Segala artikel yang dihasilkan oleh pemilik blog ini hanya sekadar pendapat peribadi yang mahu dikongsi bersama para pembaca blog ini serta untuk koleksi rujukan buat pemilik blog untuk kegunaan pada masa hadapan.


Sekian...