23 October 2015

Paku Rawan, Keladi Merawan, Keladi Itik.... Rebus, Cicah Sambal Belacan... sedap woo!


Sejenis sayur kampung yang orang bandar tak tau dan tak pernah makan. Aku kat kampung dulu biasa kutip kat tepi sungai berpaya. Rebus... lepas tu cicah sambal belacan. Pergh...sedap!.

Nama sayur ni macam2... Lain tempat lain namanya. Kat kampung aku, biasa dipanggil paku rawan. Sayur ni jenis tumbuhan  liar. Tak pernah nampak orang tanam.....  Kutip jer tak payah beli kat kampung aku...Nak kena rajin la meranduk sungai...hehe!

Anak2 sekarang mana la tahu sayur ni.... Sayur  kangkung dan bayam pun tak boleh beza... Aritu masak sayur keladi yang biasa pun diorang pelik... Tanya berkali2, boleh makan ke pokok tu...haiya!

p/s : Masak goreng belacan pun sodap!!

1 comment:

PENAFIAN

[PERINGATAN] Komen yang mempunyai pautan ke mana-mana blog atau laman web yang menjurus kepada perniagaan atau bersifat keuntungan sebelah pihak, akan dipadamkan serta-merta. Jika berminat untuk meletakkan link atau pautan ke dalam entri ini, sila hubungi penulis di annurbe.noor@gmail.com


[PENAFIAN] www.huhahuhajerr.com dan pemilik blog ini secara khusus tidak akan bertanggungjawab terhadap apa juga liabiliti, kerosakan, kehilangan, kerugian atas risiko, peribadi mahu pun sebaliknya yang berlaku akibat, secara langsung atau tidak langsung daripada penggunaan dan aplikasi, daripada apa juga kandungan yang diperolehi dari blog ini.


Pemilik blog juga tidak akan bertanggungjawab sama sekali terhadap komen-komen yang di siarkan dan ianya adalah tanggungjawab penulis komen itu sendiri.


Segala artikel yang dihasilkan oleh pemilik blog ini hanya sekadar pendapat peribadi yang mahu dikongsi bersama para pembaca blog ini serta untuk koleksi rujukan buat pemilik blog untuk kegunaan pada masa hadapan.


Sekian...