15 October 2015

Sarang Angkut2 Boleh Dijadikan Ubat? Yeke... HeHe!!!


Entahla.... Tak tau nak kata apa....Sarang angkut2 dibuat ubat? Hmmm.... aku ada satu cerita pasal angkut2 nih...Masa kecik2 dulu kat kampung, memang selalu angkut2 buat sarang kat rumah.... Tak boleh kacau kata mak aku.... bawak rezeki tu ..waktu tu la..

Satu hari tu adalah satu sarang angkut2 tu... betul2 kat atas alang yang dibawahnya kerusi malas tempat bapak aku selalu lepak rehat2. Kiranya kalau dia ada kat rumah... tak boleh kacaulah tempat tu... 

Mula2 tu tengok jelah angkut2 berulang-alik menyiapkan sarangnya tu... Tetiba satu kali tu.. lepas makan tengahari bapak aku bising2 kata tempat lepaknya tu busuk bau taik ayam... Puas cari dari mana datangnya bau tu....

Rupa2nya bau tu datang dari sarang angkut2 tu....Angkut2 tu ambik taik ayam utk menyiapkan sarangnya tu..... ha...ha... ha!!! Apalagi bapak aku amik penyodok buang sarang tu.... Agaknya masa tu musim kemarau, angkut2 tu tak jumpa tanah lembut..... yang ada taik ayam...hihi!

So, nak buat ubat ke idak.... ??? Aku cuma  beritahu je apa yang  pernah terjadi..... kisah benar tau..

2 comments:

  1. hm.. cik en pon x bpe pasti la

    Jemput singgah blog Nurfuzie.com
    Jom memriahkan GA cik en yang bernilai lebih dari rm1KGive Away Nurfuzie Dot Com #1 Bernilai RM1000
    Shopping di entri Blogshop : Pin Tudung Super Comel by KAWAIDESU CONCEPT
    Dan Entri terbaru di Faktor Typing... Lama Gila

    ReplyDelete
  2. Nice info leh cuba nanti :)

    Jom Terjah: ketahui sebab & kenapa trend Fesyen Lelaki semakin popular sekarang ni!

    ReplyDelete

PENAFIAN

[PERINGATAN] Komen yang mempunyai pautan ke mana-mana blog atau laman web yang menjurus kepada perniagaan atau bersifat keuntungan sebelah pihak, akan dipadamkan serta-merta. Jika berminat untuk meletakkan link atau pautan ke dalam entri ini, sila hubungi penulis di annurbe.noor@gmail.com


[PENAFIAN] www.huhahuhajerr.com dan pemilik blog ini secara khusus tidak akan bertanggungjawab terhadap apa juga liabiliti, kerosakan, kehilangan, kerugian atas risiko, peribadi mahu pun sebaliknya yang berlaku akibat, secara langsung atau tidak langsung daripada penggunaan dan aplikasi, daripada apa juga kandungan yang diperolehi dari blog ini.


Pemilik blog juga tidak akan bertanggungjawab sama sekali terhadap komen-komen yang di siarkan dan ianya adalah tanggungjawab penulis komen itu sendiri.


Segala artikel yang dihasilkan oleh pemilik blog ini hanya sekadar pendapat peribadi yang mahu dikongsi bersama para pembaca blog ini serta untuk koleksi rujukan buat pemilik blog untuk kegunaan pada masa hadapan.


Sekian...