Ketawa Mampu Mengubah Suasana.......

10:21:00 AM Noor Akma 4 Comments


Ini antara sebab mengapa kamu perlu selalu ketawa..... hahaha!

1. Ketawa pandang pertama
Ia mencipta hubungan sesama manusia dengan serta-merta. Banyak kajian menunjukkan kamu mudah suka dengan orang yang mampu buat kamu ketawa. Kamu juga mudah mesra dengan mereka yang ketawa dengan jenaka kamu. Deria lucu ini sangat berkuasa, ia boleh buat lelaki biasa nampak lebih hot jika mampu berjenaka. Alahai...!

2. Lambang Keyakinan
Antara perkara yang mampu menaikkan keyakinan termasuklah buat orang lain ketawa. Daya lucu yang hebat dikatakan berkaitan dengan kehebatan skill sosial yang tinggi. Sebab itu kamu lebih mudah menambah kawan.

3. Seri Semula Jadi
Ketawa akan buat otot wajah meregang dan tekanan darah naik, lantas membantu sistem imunisasi, meningkatkan aliran darah dan memperbaiki kadar gula dalam darah. Ia akan buat kamu nampak dan rasa lebih hebat.

4. Rezeki Lebih Murah
Bila kamu sering tersenyum atau ketawa, otakmu akan melepaskan dopamine.Lantas meningkatkan produktiviti serta daya fokus yang tinggi. Kerja pun akan jadi lebih bagus!

p/s : Jom ketawa sepuas hati tapi jangan ketawa sorang2 nanti takut di kata gila plak.. haha2!

#kredit SINI


4 comments:

setuju

Perkongsian best...serious. Kadang-kadang kita tak perasan.. benda simple gini yang dapat boost diri kita.

syira yaya said...

setuju..nice sharing!

Amy Amstura pun suka ketawa dan senyum sebab tu dia awet muda dan muka nampak berseri-seri kan.. hehehehee.. :)



TAHNIAH anda terpilih antara 12 blog tersenarai dalam Bloglist Mac di DRAMATIC UNIQ.. :)

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

PENAFIAN

[PERINGATAN] Komen yang mempunyai pautan ke mana-mana blog atau laman web yang menjurus kepada perniagaan atau bersifat keuntungan sebelah pihak, akan dipadamkan serta-merta. Jika berminat untuk meletakkan link atau pautan ke dalam entri ini, sila hubungi penulis di annurbe.noor@gmail.com


[PENAFIAN] www.huhahuhajerr.com dan pemilik blog ini secara khusus tidak akan bertanggungjawab terhadap apa juga liabiliti, kerosakan, kehilangan, kerugian atas risiko, peribadi mahu pun sebaliknya yang berlaku akibat, secara langsung atau tidak langsung daripada penggunaan dan aplikasi, daripada apa juga kandungan yang diperolehi dari blog ini.


Pemilik blog juga tidak akan bertanggungjawab sama sekali terhadap komen-komen yang di siarkan dan ianya adalah tanggungjawab penulis komen itu sendiri.


Segala artikel yang dihasilkan oleh pemilik blog ini hanya sekadar pendapat peribadi yang mahu dikongsi bersama para pembaca blog ini serta untuk koleksi rujukan buat pemilik blog untuk kegunaan pada masa hadapan.


Sekian...