07 April 2016

Cara Hilangkan Kesan Kuning Bawah Ketiak Baju...


Biasanya kalau kita jenis yang pakai deodorant, ketiak baju mesti jadi kuning, keras dan kasar. Tambah pula kalau anda pakai baju warna putih, lagi berisiko. Bahan deodorant akan melekat dan jadikan baju di bahagian ketiak anda berwarna kuning dan tak cantik lagi.

Inilah yang akan rosakkan pakaian anda, nak pakai dah tak relevan lagi. malulah ada kesan kotor kat ketiak tu. Kadang-kadang dan selalunya walau telah dicuci, kesan kuning tetap ada.


Ok, kali ini anda mungkin boleh guna cara yang sangat mudah untuk hapuskan kesan kuning di baju. Hanya satu bahan iaitu  cuka. Bukan cuka getah ya, cuka makan tau...!


1. Campurkan cuka makan dan air dengan menggunakan nisbah 3:1.

2. Kemudian ambil campuran cuka dengan span kering dan gosokkan di bahagian kesan kuning.

3. Biarkan lebih kurang 5 minit. Kemudian bilas dengan air panas.

4. Agak nampak masih kurang bersih, ulangi cara yang sama.

5. Jika masih kurang bersih, rendam bahagian yang kuning dalam air cuka dalam 30 minit atau lebih. Lepas tu bilas seperti biasa.

Insya'allah walau masih ada kesan kuning tu, tapi tidakla terlalu ketara. Bolehlah di pakai lagi sekali-sekala..... :)

p/s : Sayangkan.... kalau jadi macam tu pada pakaian yang kita suka....haihhh!

#kredit SINI

No comments:

Post a Comment

PENAFIAN

[PERINGATAN] Komen yang mempunyai pautan ke mana-mana blog atau laman web yang menjurus kepada perniagaan atau bersifat keuntungan sebelah pihak, akan dipadamkan serta-merta. Jika berminat untuk meletakkan link atau pautan ke dalam entri ini, sila hubungi penulis di annurbe.noor@gmail.com


[PENAFIAN] www.huhahuhajerr.com dan pemilik blog ini secara khusus tidak akan bertanggungjawab terhadap apa juga liabiliti, kerosakan, kehilangan, kerugian atas risiko, peribadi mahu pun sebaliknya yang berlaku akibat, secara langsung atau tidak langsung daripada penggunaan dan aplikasi, daripada apa juga kandungan yang diperolehi dari blog ini.


Pemilik blog juga tidak akan bertanggungjawab sama sekali terhadap komen-komen yang di siarkan dan ianya adalah tanggungjawab penulis komen itu sendiri.


Segala artikel yang dihasilkan oleh pemilik blog ini hanya sekadar pendapat peribadi yang mahu dikongsi bersama para pembaca blog ini serta untuk koleksi rujukan buat pemilik blog untuk kegunaan pada masa hadapan.


Sekian...