Cara Tradisi Dan Terkini Menghilangkan Bintik Hitam Di Wajah...

12:31:00 PM Noor Akma 0 Comments


Kengkadang dek rutin harian yang sibuk, penjagaan wajah dibuat sambil lewa je. Asal nampak okey je dah.... Lama kelamaan bintik2 hitam pun penuh satu muka. Jadi,jangan sesekali abaikan penjagaan wajah dan cucilah wajah dengan betul

Kenapa bintik hitam terjadi......? Bintik hitam ataupun dikenali sebagai black head terjadi akibat daripada liang-liang pori yang tersumbat. Ini disebabkan oleh sisa kosmetik, debu atau kotoran yang tidak dibersihkan secara teliti.

Satu cara tradisonal yang mudah dan berkesan menghilangkan bintik hitam di wajah dengan bahan di dapur kita dan dengan kos yang murah ialah :

Rendamkan sehelai tisu ke dalam dua biji putih telur. Tampalkan tisu tersebut pada tempat yang ditumbuhi bintik-bintik hitam. Setelah kering, tanggalkan. Basuh muka dengan air bersih dan pencuci muka. Lakukan dua kali seminggu.


Satu lagi cara terkini yang biasa dilakukan ialah :

Masalah ini dapat diatasi dengan melakukan scrub pada wajah supaya lebih bersih. Sebaiknya sebelum melakukan scrub, wajah hendaklah dibersih terlebih dulu supaya liang-liang pori terbuka. Setelah dilakukan scrub, bilas wajah dengan air atau toner untuk merapatkan pori - pori kembali. Lakukan seminggu 2 kali.


p/s : Cara tradisional lebih murah dan menjimatkan. Cara sekarang, scrub muka dengan produk yang ada pun boleh.... Mana2 lah.. asal wajah cantik dan sihat.. :)

0 comments:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

PENAFIAN

[PERINGATAN] Komen yang mempunyai pautan ke mana-mana blog atau laman web yang menjurus kepada perniagaan atau bersifat keuntungan sebelah pihak, akan dipadamkan serta-merta. Jika berminat untuk meletakkan link atau pautan ke dalam entri ini, sila hubungi penulis di annurbe.noor@gmail.com


[PENAFIAN] www.huhahuhajerr.com dan pemilik blog ini secara khusus tidak akan bertanggungjawab terhadap apa juga liabiliti, kerosakan, kehilangan, kerugian atas risiko, peribadi mahu pun sebaliknya yang berlaku akibat, secara langsung atau tidak langsung daripada penggunaan dan aplikasi, daripada apa juga kandungan yang diperolehi dari blog ini.


Pemilik blog juga tidak akan bertanggungjawab sama sekali terhadap komen-komen yang di siarkan dan ianya adalah tanggungjawab penulis komen itu sendiri.


Segala artikel yang dihasilkan oleh pemilik blog ini hanya sekadar pendapat peribadi yang mahu dikongsi bersama para pembaca blog ini serta untuk koleksi rujukan buat pemilik blog untuk kegunaan pada masa hadapan.


Sekian...