Gigit2 Tu Rupanya Nak Bermanja, Alahai Si Kucing...!

4:58:00 PM Noor Akma 1 Comments


Alahai si kucing.... manalah tau nak bermanja. Bila di usap2 tetibanya mengelinjeng nak menggigit bagai. Alamatnya kena tendang ler. Bukannya apa, takut juga kena gigit kang... bertanda dan bercalar balar tangan aku nanti. Tengok aksi kucing dalam gambar tu, terkenang cerita lama... hehe!

Kucing ni sama jer spesis pak belang yang dihutan tu. Cuma dah hidup dikalangan manusia... dah jinak le. Tapi buatnya keluar sifat liarnya tu, ngeri juga dibuatnya. Takpe... takpe dah faham dah sikit sifat si kucing. Tapi kena juga berhati2, jangan terlebih2 manja denga kucing tu. Nanti....auwwww  grrrr... kena cakar!

Pernah aku ada kucing yang semacam faham jer apa aku cakap dan suruh. Pandai kenakan aku juga tu. Bila aku keluar jalan2, memula nak ikut tapi bila aku suruh tunggu aku balik, elok je dia duduk diam2. Balik je, berkejar bila nampak aku.

Lagi satu berebut kusyen depan tv. Dia dah baring elok kat kusyen lain. Bila aku ambil kusyen lagi satu, berkejar dia berebut dengan aku. Nostalgia dah cerita ni. Kucing tu dah mati. Kena penyakit mulut busuk tak boleh makan. Tak sempat nak bawa klinik... dah mati. Menyesal tak sudah aku masa tu, busy sangat.

Rumah yang aku tinggal sekarang tak dapat nak bela kucing. Rumah flat jer.. Tapi mana2 kucing yang ada kat flat ni semua aku sayang. Kalau ada yang datang kat pintu rumah mesti aku bagi makan. Nnti dah siap rumah idaman aku tu... mesti aku bela kucing lagi... insya'allah.

p/s : Sangkar kucing masih ada.... ramai yang tanya nak beli. Tak jual2. Sayang... :)

#kredit SINI


1 comments:

Maria Firdz said...

rindunya kt kucing kite

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

PENAFIAN

[PERINGATAN] Komen yang mempunyai pautan ke mana-mana blog atau laman web yang menjurus kepada perniagaan atau bersifat keuntungan sebelah pihak, akan dipadamkan serta-merta. Jika berminat untuk meletakkan link atau pautan ke dalam entri ini, sila hubungi penulis di annurbe.noor@gmail.com


[PENAFIAN] www.huhahuhajerr.com dan pemilik blog ini secara khusus tidak akan bertanggungjawab terhadap apa juga liabiliti, kerosakan, kehilangan, kerugian atas risiko, peribadi mahu pun sebaliknya yang berlaku akibat, secara langsung atau tidak langsung daripada penggunaan dan aplikasi, daripada apa juga kandungan yang diperolehi dari blog ini.


Pemilik blog juga tidak akan bertanggungjawab sama sekali terhadap komen-komen yang di siarkan dan ianya adalah tanggungjawab penulis komen itu sendiri.


Segala artikel yang dihasilkan oleh pemilik blog ini hanya sekadar pendapat peribadi yang mahu dikongsi bersama para pembaca blog ini serta untuk koleksi rujukan buat pemilik blog untuk kegunaan pada masa hadapan.


Sekian...