Tiada Jalan Mudah Mencari Kesenangan....

4:50:00 PM Noor Akma 0 Comments


Nak senang jer... Mana ada kerja yang senang... Tidur baring memang senang.... Tapi bila perut lapar kena pergi cari makanan juga. Nak dapatkan makanan perlu ada duit. So, balik2 ke situ juga... perlu berusaha, bekerja....baru ada rezeki...hmmm!

Tengah berusaha mencari rezeki dan kesenangan... bak kata pepatah "Yang pipih tak datang terus melayang, yang bulat tak datang terus bergolek"....  Maksudnya kena ada sesuatu  daya tolakan untuk rezeki dan kesenangan datang pada kita. Betul ke peribahasa ni..... entah, main hentam jer!

Cara setiap orang berbagai2, yang penting kerja dan usaha yang halal dan barakah. Menurut pendapat beberapa pakar psikologi, hidup itu menjadi indah kerana hadirnya 2 perkara.... senang dan susah. Redhakan  lah.

Bayangkan kalau seseorang itu sentiasa senang atau susah terus, pasti hidupnya tidak akan berwarna warni. Allah SWT berfirman dalam surat Al Insyirah ayat 5 dan 6 yang ertinya: “Maka bersama kesulitan itu ada kemudahan. Sesungguhnya bersama kesulitan itu ada kemudahan”.

p/s : Kalau ada yang datang pada aku... ajak masuk skim entah apa2.  Kena bayar duit sekian2 lepas tu duduk diam2 boleh dapat duit... jangan harap la aku nak percaya... hehh!


0 comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

PENAFIAN

[PERINGATAN] Komen yang mempunyai pautan ke mana-mana blog atau laman web yang menjurus kepada perniagaan atau bersifat keuntungan sebelah pihak, akan dipadamkan serta-merta. Jika berminat untuk meletakkan link atau pautan ke dalam entri ini, sila hubungi penulis di annurbe.noor@gmail.com


[PENAFIAN] www.huhahuhajerr.com dan pemilik blog ini secara khusus tidak akan bertanggungjawab terhadap apa juga liabiliti, kerosakan, kehilangan, kerugian atas risiko, peribadi mahu pun sebaliknya yang berlaku akibat, secara langsung atau tidak langsung daripada penggunaan dan aplikasi, daripada apa juga kandungan yang diperolehi dari blog ini.


Pemilik blog juga tidak akan bertanggungjawab sama sekali terhadap komen-komen yang di siarkan dan ianya adalah tanggungjawab penulis komen itu sendiri.


Segala artikel yang dihasilkan oleh pemilik blog ini hanya sekadar pendapat peribadi yang mahu dikongsi bersama para pembaca blog ini serta untuk koleksi rujukan buat pemilik blog untuk kegunaan pada masa hadapan.


Sekian...