29 November 2016

Nak Kulit Yang Lembut, Gebu Dan Licin Bak Sutera Ikut Cara Ini....


Nak Kulit lembut, gebu dan licin bak sutera...


Ramai wanita menginginkan kulit yang lembut, gebu licin bak sutera. Selain dengan pemakaian produk kecantikan yang sesuai.... tabiat dan gaya hidup kita seharian juga wajar di ambil kira. Barulah mendapat hasil yang sempurna. 

Menggunakan produk kecantikan yang sesuai dengan kulit merupakan satu faktor. Tetapi faktor kecantikan dalaman dan tabiat semulajadi yang di amalkan amat perlu dititik beratkan. Barulah terserlah tona kulit lembut, gebu dan licin bak sutera yang di idamkan tu.

Di antara tabiat dan gaya hidup yang menjadi amalan orang yang berkulit yang lembut, gebu licin bak sutera.....


1. Tidur sekurang-kurangnya 8 jam sehari
Jikalau anda pernah tidur lewat dan bangun pada keesokkan harinya disambut dengan dark circles dan eyebag di bahagian bawah mata, anda sendiri telah menyumbang kepada celaan wajah.

2. Menghindarkan diri dari gula berlebihan
Pengambilan gula secara melampau bukan sahaja mendorong badan bertambah berat, ia juga dapat mempercepatkan proses penuaan wajah.

3. Rehat yang cukup dan menjauhkan stress
Stress sememangnya memberi kesan negatif secara fizikal dan mental, di samping mewujudkan jerawat dan jeragat berlebihan. Berehat bukan sahaja dapat memberi tenaga kepada tubuh, ia juga dapat mengembalikan seri wajah seseorang

4. Melindungi kulit dari pancaran cahaya matahari
Walaupun bintang terbesar di sistem solar kami memberi Vitamin D dengan mudah dan cepat, pancaran matahari secara eksesif membawa lebih padah dari kebaikan.

5. Mengunakan moisturiser setiap hari
Mengekalkan muka yang lembab sangat penting bagi mengelakkan kekeringan pada kulit berlaku. Moisturiser memainkan peranan penting bagi mengelakkan wajah menjadi kusam!

Ambillah inisiatif menjadikan 5 tabiat di atas menjadi tabiat semulajadi kita seterusnya. Dan tinggalkan tabiat yang tidak mendapat dan mendatangkan kebaikan. Insya'allah dengan penjagaan yang betul, kita akan boleh mendapatkan kulit lembut, gebu dan licin bak sutera yang di idamkan tu.

p/s : Tips yang sangat bermanafaat... :)

#kredit SINI

1 comment:

PENAFIAN

[PERINGATAN] Komen yang mempunyai pautan ke mana-mana blog atau laman web yang menjurus kepada perniagaan atau bersifat keuntungan sebelah pihak, akan dipadamkan serta-merta. Jika berminat untuk meletakkan link atau pautan ke dalam entri ini, sila hubungi penulis di annurbe.noor@gmail.com


[PENAFIAN] www.huhahuhajerr.com dan pemilik blog ini secara khusus tidak akan bertanggungjawab terhadap apa juga liabiliti, kerosakan, kehilangan, kerugian atas risiko, peribadi mahu pun sebaliknya yang berlaku akibat, secara langsung atau tidak langsung daripada penggunaan dan aplikasi, daripada apa juga kandungan yang diperolehi dari blog ini.


Pemilik blog juga tidak akan bertanggungjawab sama sekali terhadap komen-komen yang di siarkan dan ianya adalah tanggungjawab penulis komen itu sendiri.


Segala artikel yang dihasilkan oleh pemilik blog ini hanya sekadar pendapat peribadi yang mahu dikongsi bersama para pembaca blog ini serta untuk koleksi rujukan buat pemilik blog untuk kegunaan pada masa hadapan.


Sekian...