Minum Teh Tarik dan Makan Roti Canai, Dating Dengan En. Suami...

11:58:00 PM Noor Akma 2 Comments

Aku suka lepak, minum teh tarik dan makan roti canai di kedai mamak. Itu antara perkara yang aku sangat suka buat. Apatah lagi minum bersama cinta hati dan bercerita tentang hal-hal hidup seharian dan tentang anak-anak. Hari ni aku betul-betu tak ada idea nak menulis blog.... boring yang amat sangat.  Sementara hantar anak perempuan balik kolej dia di  Uitm, dari situ aku pergi minum  teh tarik dan makan roti canai di kedai mamak.

Minum Teh Tarik dan Makan Roti Canai, Dating Dengan En. Suami...
Minum Teh Tarik dan Makan Roti Canai, Dating Dengan En. Suami...

Masa inilah aku nak dating dengan cinta hati @ en, suami berduaan. Bolehlah bercerita dan bercakap hati ke hati dengan suami perihal ragam anak-anak dan segala keperluan atau apa-apa saja. Masa itulah nak meluahkan apa-apa hal yang terbuku di hati.. hahaha!  Masa lain  di rumah atau bersama anak-anak tu bukan tak boleh tapi sibuk pula anak-anak nak mencelah bercerita itu dan ini.

Minum Teh Tarik dan Makan Roti Canai, Dating Dengan En. Suami...


Itulah, aku dah puashati dapat sesekali isi masa terluang dengan en, suami. Walau hanya di sebuah kedai mamak yang tak jauh dari rumah. Bukan selalu, dalam sebulan tu mesti ada sekali dua aku keluar berdua je. Jadilah, tak perlulah macam omputih tu, candle light dinner bagai...  Dengan cara macam ini pun aku dah cukup bahagia... hihi!

Inilah cara aku dan en. suami menjaga keharmonian rumahtangga. Saling memberi dan menerima serta berinteraksi meluahkan apa-apa saja saja ketidakpuasan hati. Kepercayaan aan kesefahaman antara satu sama lain juga adalah kunci utama. Itu antara perkara yang aku praktikkan. 

Hahaha... ! kelakar bila baca balik entri di atas.  Tapi itulah yang biasa aku buat bila bosan sangat-sangat duduk kat rumah dan tak kemana. Dulu dalam sebulan banyak kali juga aku lepak kat kedai mamak dengan en, suami. Tapi sekarang ni, dapat sekali dua pun dah okay pada aku. En. suami kerja syif pula di tempat kerja yang baru ni. 

Sebenarnya... hari ni aku dah kekeringan idea nak menulis blog. Itu yang buat cerita merapu memalam ni. Selalunya paling lewat pukul 3 petang entri dah siap. Payah juga bila otak dah rasa macam nak tumpul di buatnya. Apapun siap juga entri huru-hara aku ni. Yer la... nak cukupkan juga satu hari, satu entri... tiap-tiap hari tuh ..!

Nak baca lagi cerita merapu di blog ni... klik SINI

p/s: Petua en. suami... kalau order roti canai kena cakap nak roti garing empat segi punya... Nanti akan dapat roti garing panas, di buat sekejapan itu juga ... kalau tidak akan dapat roti garing liat, yang dah siap di panaskan balik... hihi!


2 comments:

singgah pagi isnin

Nour Adieb said...

teringat zaman study. lepas abis kelas jam 9.30, terus pi belakang kolej pi makan roti kosong 2 keping & sebungkus nasi lemak

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

PENAFIAN

[PERINGATAN] Komen yang mempunyai pautan ke mana-mana blog atau laman web yang menjurus kepada perniagaan atau bersifat keuntungan sebelah pihak, akan dipadamkan serta-merta. Jika berminat untuk meletakkan link atau pautan ke dalam entri ini, sila hubungi penulis di annurbe.noor@gmail.com


[PENAFIAN] www.huhahuhajerr.com dan pemilik blog ini secara khusus tidak akan bertanggungjawab terhadap apa juga liabiliti, kerosakan, kehilangan, kerugian atas risiko, peribadi mahu pun sebaliknya yang berlaku akibat, secara langsung atau tidak langsung daripada penggunaan dan aplikasi, daripada apa juga kandungan yang diperolehi dari blog ini.


Pemilik blog juga tidak akan bertanggungjawab sama sekali terhadap komen-komen yang di siarkan dan ianya adalah tanggungjawab penulis komen itu sendiri.


Segala artikel yang dihasilkan oleh pemilik blog ini hanya sekadar pendapat peribadi yang mahu dikongsi bersama para pembaca blog ini serta untuk koleksi rujukan buat pemilik blog untuk kegunaan pada masa hadapan.


Sekian...