18 May 2018

Trend Terkini Baju Raya 2018

Trend Terkini Baju Raya 2018 | Sebagai seorang seller online pakaian, secara tak langsung aku dapat mengetahui trend terkini baju raya di pasaran. Setiap tahun trend akan bertukar sedikit tapi masih ada trend lama yang di ikuti. Perubahan trend ini akan sentiasa berlaku saban tahun. Kalau tahun lepas sibuk dengan songket dan dokoh tapi tahun ini songket masih ada sedikit tapi dokoh sudah berlalu.

Antara Baju Raya Trend Terkini Baju Raya 2018
Antara Baju Raya Trend Terkini Baju Raya 2018

Baju kurung masih di tempat teratas dalam pemilihan baju raya tapi di ubah sedikit dengan yang lebih moden. Cuma fabrik tahun ini lebih ekslusif. Tahun lepas pakaian baju raya kurung berbentuk peplum dan babydoll memasuki pasaran bahang cerita dari filem Elsa. Tahun in, peplum masih ada tapi telah di variasi dengan gaya yang lebih ekslusif lagi. Nanti aku ceritakan lagi di bawah. 


Trend Terkini Baju Raya 2018


- Baju kurung lace adalah pilihan utama dan yang paling meriah dan ekslusif raya tahun ini. Pelbagai pilihan baju raya lace membanjiri pasaran. Kebiasaannya  lace di buat baju untuk di pakai pengantin di hari pertunangan atau perkahwinan. Tapi kali ini lace boleh di pakai semua orang pada hari raya. Ada yang lace tu sampai ke hujung kaki kain kembang beropol-ropol lagi.

- Pilihan kedua baju raya membanjiri pasaran adalah saree. Kain lace atau kain saree atau jenis kain chiffon yang bermotif dari India. Ada yang bersulam indah ala bollywood dan di buat versi baju kurung yang cantik menawan. Ada juga di print corak klasik India dari warna-warna emas dan perak di atas baju. Pelbagai nama di beri kepada setiap jenis baju raya saree ini seperti , karisma, kareena, deepika, sri dewi dan banyak lagi sempena nama artis dari sana. 

- Pilihan ketiga adalah songket. Tapi bukanlah songket tenun. Hanya songket printed sahaja. Namun begitu tetap cantik di pakai bagaikan perempuan melayu terakhir. Baju songket ini dari tahun lepas lagi telah menerjah pasaran tapi tahun ini lebih pelbagai. Menambahkan lebih variasi pada pakaian hari raya nanti.

- Pakaian pilihan keempat  adalah baju kurung dari kain kosong atau plain. Ini jenis paling selamat untuk pakaian hari raya. Cuma fesyen sahaja yang di  ubah-ubah. Dari baju kurung biasa, boleh jadi baju kurung peplum, kurung fishtail, kurung ropol di hujung lengan atau di bawah baju dan macam-macam lagilah.

- Yang paling akhir ini adalah pakaian hari raya dari kain yang bercorak atau berbunga-bunga setaman. Inilah jenis kain bercorak dan berbunga yang paling-paling lama bertahan dalam pasaran. Walaupun bermacam-macam jenis kain dan pakain yang muncul, ini juga yang evergreen. Boleh di pakai sepanjang zaman dan bila-bila masa samada keluar bekerja atau bersiar-siar. Fesyen macam-macam boleh di buat dengan kain bercorak bunga-bunga ini.

Tahun ini pelbagai fesyen baju kurung raya yang muncul adaptasi dari evening dress ala Inggeris. Iaitu potongan duyung yang ketat di bahagian punggung dan peha dan kembang di bahagian bawah. Di hiasi pula dengan kain chiffon nipis. Nampak cantik sangat tapi tak praktikal untuk berhari raya di kawasan kampung. Sesuai hanya unuk ke majlis-majlis rasmi kot. Tapi ikut suka korang lah... haha!

Kurung peplum pula tahun ini di tambah dengan lace yang cantik mengerlip. Sesuai untuk yang mementingkan gaya dan penampilan. Tapi kurang sesuai untuk yang suka bersederhana sahaja. Kebarung, kebaya, baju kurung moden juga ada dan baju kurung mini pun ada. Boleh jadi salah satu pilihan orang ramai untuk membeli.

Kesimpulan dari apa yang ada ni, buatlah pilihan terbaik. Nak pilih baju raya fesyen apa tahun ini yer. Yang di perbuat dari kain lace ke, bergaya ala bollywood atau baju kain songket. Boleh juga baju raya dari kain plain yang sedap mata memandang atau baju bercorak dan berbunga-bunga kembang setaman. Apapun semuanya cantik menawan.. tak gittewww... !!

Dah pilih baju raya???  Kalau belum....  Pilih baju raya di :


p/s: Cepat, cepat, cepat, Jangan lambat-lambat.... 2 minggu nak raya kami tutup segala order baju raya. Hanya boleh order baju yang akan dapat selepas hari raya, Boleh pakai pergi open house... hahaha...!!

2 comments:

PENAFIAN

[PERINGATAN] Komen yang mempunyai pautan ke mana-mana blog atau laman web yang menjurus kepada perniagaan atau bersifat keuntungan sebelah pihak, akan dipadamkan serta-merta. Jika berminat untuk meletakkan link atau pautan ke dalam entri ini, sila hubungi penulis di annurbe.noor@gmail.com


[PENAFIAN] www.huhahuhajerr.com dan pemilik blog ini secara khusus tidak akan bertanggungjawab terhadap apa juga liabiliti, kerosakan, kehilangan, kerugian atas risiko, peribadi mahu pun sebaliknya yang berlaku akibat, secara langsung atau tidak langsung daripada penggunaan dan aplikasi, daripada apa juga kandungan yang diperolehi dari blog ini.


Pemilik blog juga tidak akan bertanggungjawab sama sekali terhadap komen-komen yang di siarkan dan ianya adalah tanggungjawab penulis komen itu sendiri.


Segala artikel yang dihasilkan oleh pemilik blog ini hanya sekadar pendapat peribadi yang mahu dikongsi bersama para pembaca blog ini serta untuk koleksi rujukan buat pemilik blog untuk kegunaan pada masa hadapan.


Sekian...