26 July 2018

Beli Remote Hypptv Sebab Remote Lama Dah Tak Berfungsi

Aku melanggan perkhidmatan jalur lebar Unifi sejak 2014. Jadi, ia bersekali dengan perkhidmatan telefon rumah dan TV berbayar iaitu Hypptv. Sejak kebelakangan ini remote Hypptv dah longgar dan ada yang dah rongak pun butangnya. Juga kadang-kala tak berfungsi. Terpaksalah beli remote Hypptv baru. Kalau tak beli  yang baru, payahlah nak tengok tv, nak tekan-tekan tu... huhu!

Beli Remote Hypptv  Sebab Remote Lama Dah Tak Berfungsi
Beli Remote Hypptv  Sebab Remote Lama Dah Tak Berfungsi

Dah lebih 4 tahun usia remote Hypptv tu. Dah bertukar warna dari putih ke warna kekuningan. Apa tidaknya, itu yang di pegang hari-hari untuk tukar channel Hypptv. Kalau tak ada remote tu, guna remote tv, tak dapatlah silih memilih  tengok macam-macam channel dan filem-filem yang ada di Hypp Flicks tapi yang free lah. Sesekali ada juga langgan yang berbayar.

Mula-mula aku minta en. suami beli dekat Telekom kalau singgah dekat-dekat kawasan sana. Tapi en. suami asyik sibuk dan terlupa. Akhirnya dah tak larat nak layan remote yang kadang-kadang elok dan kebiasaannya lebih pada tak berfungsi ni, aku mula mencari remote baru di laman-laman jualan online sejak dua minggu lepas. Adapun di jual di laman jualan online. Lega sungguh di buatnya. 



Sebelum membuat keputusan membeli, aku kena pastika kesesuaian dengan peralatan Hypptv di rumah aku ni. Juga nak bandingkan harganya di antara semua laman jualan online. Ada yang sangat murah tapi macam tak meyakinkan aku. Ada yang lebih mahal apabila di tambah kos pos. Akhirnya aku pilih yang berharga sederhana dan yang pasti kod box Hyppty mesti sesuai untuk di gunakan. Termasuk pos, harganya RM32.75

Beli Remote Hypptv  Sebab Remote Lama Dah Tak Berfungsi


Aku beli di laman jualan online Shoppee. Paling best, buat tempahan hari minggu, hari Selasa dah sampai ke  rumah aku. Cepatnya, dalam perkiraan aku dan seperti di beritahu sampai sebelum hujung minggu. Aku dapat set yang di berikan sekali dengan dua biji bateri. Boleh terus di gunakan, gembira sangat... huhu!

Haraplah tak cepat rosak remote ini. Aku dah pesan anak-anak, jangan buat mainan  dan lempar ke sana dan ke sini lagi remote tu. Anak-anak bila bergurau sesama mereka, remote akan jadi mangsa. Tulah juga sebab membuatkan remate jadi rosak. Haihhh!!

Nak baca cerita dan informasi di blog ini.. klik SINI

p/s: Sepanjang aku melanggan Unifi ni tak ada lagi rungutan yang teruk tentang perkhidmatanya, cuma kadang-kadang ada juga line lembab sikit bila waktu puncak... itu je!

3 comments:

PENAFIAN

[PERINGATAN] Komen yang mempunyai pautan ke mana-mana blog atau laman web yang menjurus kepada perniagaan atau bersifat keuntungan sebelah pihak, akan dipadamkan serta-merta. Jika berminat untuk meletakkan link atau pautan ke dalam entri ini, sila hubungi penulis di annurbe.noor@gmail.com


[PENAFIAN] www.huhahuhajerr.com dan pemilik blog ini secara khusus tidak akan bertanggungjawab terhadap apa juga liabiliti, kerosakan, kehilangan, kerugian atas risiko, peribadi mahu pun sebaliknya yang berlaku akibat, secara langsung atau tidak langsung daripada penggunaan dan aplikasi, daripada apa juga kandungan yang diperolehi dari blog ini.


Pemilik blog juga tidak akan bertanggungjawab sama sekali terhadap komen-komen yang di siarkan dan ianya adalah tanggungjawab penulis komen itu sendiri.


Segala artikel yang dihasilkan oleh pemilik blog ini hanya sekadar pendapat peribadi yang mahu dikongsi bersama para pembaca blog ini serta untuk koleksi rujukan buat pemilik blog untuk kegunaan pada masa hadapan.


Sekian...