27 July 2018

Biodata Puteri Aishah, Cikgu Comel Dan Pelakon Watak Che Thom Dalam Filem Pulang

Puteri Aishah ini antara pelapis pelakon baru masa kini. Bermula  sebagai pelakon selepas di cungkil bakatnya dari pencariana Dewi Remaja 2014/2015. Puteri Aishah pernah tular dan viral di Internet sebagai cikgu comel dan cantik dapat surat cinta dari bapa anak murid. Perkara ini berlaku pada tahun 2014 sewaktu bergelar sebagai guru pelatih di sebuah sekolah rendah. 

Pertandingan Dewi Remaja2014/2015 yang beliau sertai turut di sertai beberapa orang yang kini di kenali sebagia pelakon iaitu, Raysha Rizrose, Mawar Rashid, Mimi Lana  dan beberapa orang lagi. Sejak itu, kerjaya lakonan beliau bermula dengan membintangi bersama Puteri Balqis dalam drama Akulah Balqis sebagai watak sampingan selepas diberi kepercayaan oleh pengarah dan pelakon Erma Fatima untuk membintangi drama tersebut.

Biodata Puteri Aishah, Cikgu Comel Dan Pelakon Watak Che Thorm Dalam Filem Pulang
Biodata Puteri Aishah, Cikgu Comel Dan Pelakon Watak Che Thorm Dalam Filem Pulang

Pada tahun 2016, beliau telah memegang watak utama dalam drama Cinta Roller Coaster yang ditayangkan di TV3. Selain itu, beliau juga telah berlakon dalam sebuah teater muzikal berteras budaya masyarakat Minangkabau dan memegang watak sebagai Poti Bongsu yang d ipersembahkan di Istana Budaya. Masa cerita Cinta Roller Coaster ini , baru aku betul-betul mengenali Puteri Aishah ini sebagai pelakon.

Selain itu, drama rantaian Lelaki Itu Pemilik Hatiku barulah aku dapat menilai bakat lakonannya. Drama Lelaki Itu Pemilik Hatiku terbitan A. Aida Production Sdn Bhd yang disiarkan di TV3 ini, arahan Zul Huzaimy Marzuki merupakan adaptasi novel Mr Hot Guy karya Danisya Rahmat. 



Tak banyak kisah peribadi yang di ketahui tentang Puteri Aishah ini. Puteri Aishah pernah mendedahkan hubungannya dengan Pengerusi Kumpulan Syarikat NAZA, SM Faisal SM Nasimuddin yang juga anak Allahyarham SM Nasimuddin SM Amin. Walaubagaimanapun Aishah menjelaskan bahawa hubungannya dengan SM Faisal hanyalah sebagai rakan biasa

Biodata Puteri Aishah, Cikgu Comel Dan Pelakon Watak Che Thorm Dalam Filem Pulang


Nama: Puteri Aishah
Nama Lakonan : Puteri Aishah
Tarikh lahir: 6 Jun 1994 (24 tahun)
Asal: Port Dickson N. Sembilan
Pendidikan: Diploma Pengajian Pengajaran Bahasa Inggeris Sebagai Bahasa Kedua (TESL)

Bagi aku beliau kena mempertingkatkan lagi ilmu lakonan agar lakonannya benar-benar mantap dan berkesan. Bukan tak bagus, tapi perlu terus di gilap sebab saingan pelakon muka-muka baru terlalu ramai. Bakat dan wajahnya yang cantik dan comel pasti memungkinkan beliau pergi jauh. Apapun lakonannya memang bagus. Sejuk hati melihat senyumannya yang manis dan comel.

Filem terkini lakonannya adalah filem Pulang yang baru di tayangkan. Ia menggandingkan beliau sebagai heroin bersama pelakon handalan hitam manis yang menjadi heronya iaitu Remy Ishak. Puteri Aishah melakonkan watak sebagai Che Thorm dalam filem tersebut.

Filem Pulang ini mengisahkan tentang seorang kelasi bernama Othman yang berasal dari Serkam, Melaka yang menempuh pelbagai rintangan dan dugaan ketika belayar ke segenap pelusuk dunia untuk memenuhi janjinya mencari harta dan kekayaan buat isterinya Che Thom. Jangan lupa tonton filem ini untuk tengok Remy Ishak dan Puteri Aishah berlakon yer... !

Nak baca cerita dan informasi di blog ini, klik SINI

p/s: Ramai artis dan pelakon baru muncul bagaikan cendawan tunbuh selepas hujan. Jadi, pelakon yang  sedia ada kena ada wow faktor untuk terus kekal lama di situ.. huhu! 

#wow faktor - lakonan yang gempak
#pic fr google
#idea fr wikipedia

2 comments:

PENAFIAN

[PERINGATAN] Komen yang mempunyai pautan ke mana-mana blog atau laman web yang menjurus kepada perniagaan atau bersifat keuntungan sebelah pihak, akan dipadamkan serta-merta. Jika berminat untuk meletakkan link atau pautan ke dalam entri ini, sila hubungi penulis di annurbe.noor@gmail.com


[PENAFIAN] www.huhahuhajerr.com dan pemilik blog ini secara khusus tidak akan bertanggungjawab terhadap apa juga liabiliti, kerosakan, kehilangan, kerugian atas risiko, peribadi mahu pun sebaliknya yang berlaku akibat, secara langsung atau tidak langsung daripada penggunaan dan aplikasi, daripada apa juga kandungan yang diperolehi dari blog ini.


Pemilik blog juga tidak akan bertanggungjawab sama sekali terhadap komen-komen yang di siarkan dan ianya adalah tanggungjawab penulis komen itu sendiri.


Segala artikel yang dihasilkan oleh pemilik blog ini hanya sekadar pendapat peribadi yang mahu dikongsi bersama para pembaca blog ini serta untuk koleksi rujukan buat pemilik blog untuk kegunaan pada masa hadapan.


Sekian...