18 August 2018

Adsense Mula Menampakkan Peningkatannya....

Adsense mula menampakkan peningkatannya dan menghasilkan pendapatan di blog aku. Aku yang sebelum ini tak tahu apa-apa tentang adsense telah beberapa kali menuai hasilnya. Seronok tak terkata bila dapat merasa nikmat menjadi blogger. Dulu hanya suka-suka mencurah rasa, kini dah jadi kewajipan melakukannya gara-gara  teruja dengan adsense mula menampakkan peningkatannya ini.

Adsense Mula Menampakkan Peningkatannya....
Adsense Mula Menampakkan Peningkatannya....

Setelah sekian lama menjadi blogger iaitu bermula pada tahun 2010, dua  tahun lepas aku bermula dengan adsense tanpa tahu apa-apa mengenainya. Aku bermula dengan akaun hosted dahulu. Setelah bermula dengan domain sendiri, aku terpaksa memulakan kembali dengan langkah yang lebih memeritkan untuk mendapatkan akaun penuh.

Berbagai cara dan idea di buat untuk itu, akhirnya tahun lepas baru aku berjaya mendapat akaun penuh. Sejak itu, sekarang ini, hidup aku penuh dengan keterujaan melihat akaun adsense setiap hari. Apa tidakmya, tak sabar-sabar aku menunggu untuk mendapat dan menuai hasil dari apa yang aku kongsikan di blog melalui pengiklanan adsense.



Sekarang ini aku hanya dapat menuai hasil adsense dalam 2-3 bulan sekali. Kalaulah dapat tiap-tiap bulan menuai hasil, alangkah bagusnya. Bolehlah macam orang yang berkerjaya tetap dapat gaji tiap bulan. Itulah impian aku sekarang ini. Aku kena lebijh berkerja keras untuk tunaikan impian itu. Hari-hari fikir nak naikkan erning adsense saja kerja aku ni... hahaha!

Adsense Mula Menampakkan Peningkatannya....


Bila dapat tau peningkatan yang memberangsangkan atas pencapaian adsense aku ini, alangkah seronoknya. 'Nice job' kata email dari adsense. Ia menunjukkan peningkatan yang amat ketara. Semangat aku untuk  terus berkarya dan terus mengadaptasi setiap cara di blog agar adsense aku terus sukses dan berjaya. Walaupun rasa susah nak hadam segala ilmu blogging di internet berkenaan SEO ini, tapi sekarang ini dah bolehlah sikit-sikit. 

Buktinya, sudah ada entri yang aku buat berada di bahagian pertama google. Ini membuatkan aku lebih bersemangat nak mencari dan menggali idea yang membolehkan entri aku berada di tempat teratas google. Sudah semestinya keywood yang bagus dan kena pada tempatnya... huhu!

Nak buat entri yang menjadi carian teratas di google memang satu cabaran yang sangat getir. Dah macam nak mendaki gunung yang tinggi. Semua halangan, kepenatan, cabaran perlu di redah dengan berani dan semestinya dengan berhemah agar tak tersasar jauh takut nanti kena saman... naya!

Nak baca entri dan informasi di blog aku ini... Klik SINI

p/s : Usaha tanpa jemu, mesti ada hasil yang menanti... kan!

5 comments:

  1. tahniah hehehe semoga dimurahkan rezeki selalu

    ReplyDelete
  2. wah bestnya tahniah..bila la nak dapat email nice job nih

    ReplyDelete
  3. hi..singgah sini...
    jemput baca dan kongsikan hobi anda http://nasuha-itsmyessay.blogspot.com/2018/08/hobi-zaman-kanak-kanak-sehingga-dewasa.html

    ReplyDelete
  4. Tahniah, keep up the good work! :)

    ReplyDelete

PENAFIAN

[PERINGATAN] Komen yang mempunyai pautan ke mana-mana blog atau laman web yang menjurus kepada perniagaan atau bersifat keuntungan sebelah pihak, akan dipadamkan serta-merta. Jika berminat untuk meletakkan link atau pautan ke dalam entri ini, sila hubungi penulis di annurbe.noor@gmail.com


[PENAFIAN] www.huhahuhajerr.com dan pemilik blog ini secara khusus tidak akan bertanggungjawab terhadap apa juga liabiliti, kerosakan, kehilangan, kerugian atas risiko, peribadi mahu pun sebaliknya yang berlaku akibat, secara langsung atau tidak langsung daripada penggunaan dan aplikasi, daripada apa juga kandungan yang diperolehi dari blog ini.


Pemilik blog juga tidak akan bertanggungjawab sama sekali terhadap komen-komen yang di siarkan dan ianya adalah tanggungjawab penulis komen itu sendiri.


Segala artikel yang dihasilkan oleh pemilik blog ini hanya sekadar pendapat peribadi yang mahu dikongsi bersama para pembaca blog ini serta untuk koleksi rujukan buat pemilik blog untuk kegunaan pada masa hadapan.


Sekian...