30 October 2018

Nak Tulis Blog.... Tulislah Dari Hati Dan Dari Apa Yang Di Ketahui....

Tiada kata seindah bahasa, tiada gambar seindah lukisan, yang pasti idea ada tapi tak terluah pada penulisan. Begitulah takrif hati dan jiwa aku sekarang ini. Bukan senang cari cara nak tulis blog. Kadang-kadang puas di pujuk akal fikiran, apa yang nak di luahkan tak juga hadir. Itu yang jadi masaalah nak tulis blog ini.... huh!

Nak Tulis Blog.... Tulislah Dari Hati Dan Dari Apa Yang Di Ketahui....
Nak Tulis Blog.... Tulislah Dari Hati Dan Dari Apa Yang Di Ketahui.... 

Nak paksakan  diri  mengejar penulisan yang bermakna terlakar di blog ini, lelah rasa di buatnya.  Menulis sebuah cerita bukan perkara mudah. Adakalanya ketika ada aktiviti lain selain daripada aktiviti menulis, kadang-kadang tak “sanggup” memilih aktiviti menulis ini. Tapi apakan daya, tak di tulis apa-apa alamatnya bersawanglah blog. 

Aku hanya  seorang suri rumah dan linkungan hidup lebih banyak di rumah. Skop perkara yang aku tulis di blog lebih berkisar pada kehidupan keluarga, resepi, serba sedikit informasi, tips dan petua dapur serta tips kecantikan. Tulis perkara yang dekat dengan persekitaran dan kehidupan sendiri. Begitulah... !



Sesekali ada juga dapat pendapatan dengan review produk dan juga kerja-kerja penulisan tapi bukanlah selalu ada. Aku jenis yag tak kisah, kalau ada aku buat, tak ada aku buat kerja sendiri. Sekarang ini aktiviti pergi event pun aku dah tak ambil. Susah dan menyusahkan orang sekeliling aku nak hantar dan ambil saja. Jadi, tak payahlah  kemana-mana. Buat apa yang termampu je.

Nak Tulis Blog.... Tulislah Dari Hati Dan Dari Apa Yang Di Ketahui.... 


Aku tulis saja apa yang aku tahu. Cerita yang mudah-mudah dan biasa-biasa saja. Takkan orang macam aku nak cerita pasal pasaran saham, kewangan atau politik. Perkara sebegini sudah pasti bukan bidang aku. Perkara yang melibatkan keagamaan pun aku tak pandai tulis. Aku buat apa yang aku tahu dan boleh saja... !

Seperti nama blog yang ringkas dan hanya untuk bersuka-suka dan berhuha-huha dan bersantai, biarlah aku kekal sebegini. Nak tulis blog ini nampak senang tapi tak semudah mana. Idea melimpah ruah pun, kalau tak dapat di luahkan dalam penulisan tak kemana juga. Jadi, pujuklah diri dan hati perlahan-lahan agar dapat di luahkan idea di kanvas blog.

Dalam sessi memujuk hati dan jiwa sambil mengetip-ngetap keyboard laptop, terhasil lah entri merapu dan merepek aku ini.  Luahan sebuah hati dari aku yang hari ini rasa tak sedap badan. Ada ke yang nak baca... Entahlah!!!

Naak baca lagi  di blog ini...... klik SINI

p/s: Entri meraban pun terjadilah... hehehhh!

#pic fr google

No comments:

Post a Comment

PENAFIAN

[PERINGATAN] Komen yang mempunyai pautan ke mana-mana blog atau laman web yang menjurus kepada perniagaan atau bersifat keuntungan sebelah pihak, akan dipadamkan serta-merta. Jika berminat untuk meletakkan link atau pautan ke dalam entri ini, sila hubungi penulis di annurbe.noor@gmail.com


[PENAFIAN] www.huhahuhajerr.com dan pemilik blog ini secara khusus tidak akan bertanggungjawab terhadap apa juga liabiliti, kerosakan, kehilangan, kerugian atas risiko, peribadi mahu pun sebaliknya yang berlaku akibat, secara langsung atau tidak langsung daripada penggunaan dan aplikasi, daripada apa juga kandungan yang diperolehi dari blog ini.


Pemilik blog juga tidak akan bertanggungjawab sama sekali terhadap komen-komen yang di siarkan dan ianya adalah tanggungjawab penulis komen itu sendiri.


Segala artikel yang dihasilkan oleh pemilik blog ini hanya sekadar pendapat peribadi yang mahu dikongsi bersama para pembaca blog ini serta untuk koleksi rujukan buat pemilik blog untuk kegunaan pada masa hadapan.


Sekian...