23 August 2019

Produk 'PEKASAM ANNUR' | Sedap Menghantui Hingga Ke Akhir Suapan', Sudah Semestinya...

Sedapnya pekasam ni... Terasa masam-masamnya dan apabila terlebih masam kurang rasa masinnya. Jadi itu yang membuat produk 'PEKASAM ANNUR' laris di pasaran. Sedapnya itu menghantui hingga ke akhir suapan. Macam motto yang tertulis pada labelnya. Tak Percaya ke? Kenalah beli produk 'PEKASAM ANNUR' barulah tau bagaimana rasa. Sekali merasa, pasti nak lagi dan lagi... tauu!!!

Produk 'PEKASAM ANNUR' | Sedap Menghantui Hingga Ke Akhir Suapan', Sudah Semestinya...
Produk 'PEKASAM ANNUR' | Sedap Menghantui Hingga Ke Akhir Suapan', Sudah Semestinya...

Pekasam ialah sejenis makanan peram tradisi yang terkenal dan tahan lama di Malaysia. Ia merupakan satu cara mengekalkan makanan yang kebiasannya adalah ikan dengan  cara awetan menggunakan garam dan asam yang banyak dan mampu untuk menghasilkan pekasam yang mampu bertahan lama sehingga berbulan dan bertahun lamanya. Lagi lama lagi sedap rasanya.



Zaman dahulu sekiranya banyak mendapat makanan, cara inilah antara yang paling popular untuk menyimpan makanan. Zaman dulu mana ada peti sejuk untuk mengekalkan kesegaran makanan. Zaman kini walaupun peti sejuk adalah tempat menyimpan makanan yang paling efektif, pekasam pula tetap kekal menjadi makanan sedap dan di jadikan makanan seharian bersama nasi bagi penggemarnya.

Produk 'PEKASAM ANNUR' | Sedap Menghantui Hingga Ke Akhir Suapan', Sudah Semestinya...


Jadi, sekiranya anda seorang penggemar produk makanan berasaskan ikan dan daging yang di awetkan menjadi pekasam iaitu satu makanan sedap dan lazat, bolehlah mencuba produk 'PEKASAM ANNUR'.  Rasanya memang ampuh. Cukup rasa masam-masam, masin-masinnya, sedapnyer. "Sedap Menghantui Hingga Ke Akhir Suapan" tauuuuu". Itulah yang sebenarnyatau...!

3 sebab mengapa anda perlu ada stok 'PEKASAM ANNUR' di rumah:

1. Hanya 5 - 10 minit utk masak
2. Sesuai di makan seisi Keluarga
3. Tahan lama

Nak masak, nak makan, hanya perlu goreng, tambah hirisan bawang merah, cili api atau cili merah, dah siap!

ADA.....

1. PEKASAM IKAN GELAMA
2. PEKASAM TILAPIA
2. PEKASAM IKAN LAMPAM
3. PEKASAM DAGING

Nak order.... jom la. Harga mur mur saja  iaitu sepaket RM5 untuk ikan, manakala RM9 untuk daging. Harga ini yang termurah di pasaran sekarang setakat ini. Self pickup di Seksyen 24, Shah Alam. Rumah di atas 'kayangan' katanya tapi anda tak perlu naik ke atas, mereka  akan turun mendapatkan anda.. okeyyy!!

Delivery boleh juga tapi untuk 5 paket ke atas untuk ikan, 3 paket ke atas untuk daging. Ke seksyen 2, 3, 4, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 15, 16, 17, 18, 19, 20, 23, 24, 25, 26, 27, 28 dan kawasan sekitarnya. Nak delivery sepaket pun boleh tapi tambah caj RM3. Caj tambahan itu untuk bayar runner.

Boleh pos seluruh Malaysia by Poslaju (harga tak termasuk pos). Kos poslaju adalah RM8 utuk 3 paket kebawah. Harga  kos pos 4 paket ke atas RM10. Kalau pos ke Sabah dan Sarawak kos pos tu tambah RM5.

Pada sesiapa yang berminat, boleh hubungi no. www.wasap.my/60176848524 . Anda akan di layan sebaiknya. Orderlah.... Orderlah ya!

Nak dapatkan pelbagai informasi di blog ini, klik SINI

p/s: Bantulah peniaga yang baru nak bermula dengan membeli produk 'Produk 'PEKASAM ANNUR' tauuuu!!

2 comments:

  1. sedap nyer ikan pekasam.
    kebetulan,adik ipar aida org perak.
    dari dia la aida kenal dan blaja makan ikan pekasam ni.
    sedap.
    arwah mak dia yg buat dan jual ikan pekasam ni.
    bwg. cili padi. asam limau perah skit. best!!!

    ReplyDelete

PENAFIAN

[PERINGATAN] Komen yang mempunyai pautan ke mana-mana blog atau laman web yang menjurus kepada perniagaan atau bersifat keuntungan sebelah pihak, akan dipadamkan serta-merta. Jika berminat untuk meletakkan link atau pautan ke dalam entri ini, sila hubungi penulis di annurbe.noor@gmail.com


[PENAFIAN] www.huhahuhajerr.com dan pemilik blog ini secara khusus tidak akan bertanggungjawab terhadap apa juga liabiliti, kerosakan, kehilangan, kerugian atas risiko, peribadi mahu pun sebaliknya yang berlaku akibat, secara langsung atau tidak langsung daripada penggunaan dan aplikasi, daripada apa juga kandungan yang diperolehi dari blog ini.


Pemilik blog juga tidak akan bertanggungjawab sama sekali terhadap komen-komen yang di siarkan dan ianya adalah tanggungjawab penulis komen itu sendiri.


Segala artikel yang dihasilkan oleh pemilik blog ini hanya sekadar pendapat peribadi yang mahu dikongsi bersama para pembaca blog ini serta untuk koleksi rujukan buat pemilik blog untuk kegunaan pada masa hadapan.


Sekian...