10 November 2015

3 Bahan Di Dapur Boleh Hilangkan Blackhead... Cepat Dan Jimat !!


Blackhead semakin penuh di bahagia hidung? Rupanya ada cara yang menjimatkan dan efisyen... Guna barang2 di dapur je... Biasanya beli produk yang jual di pasar raya untuk hilangkan masalah kulit wajah ni. 

Apa kata kalau cuba petua tradisional ini pula...... 

Bahan-bahan:

- 1 sudu teh air panas
- 1 sudu besar tepung
- ½ sudu teh madu
  • Campurkan bahan-bahan di atas ke dalam mangkuk. Agak lah sendiri untuk masukkan air ke dalam tepung. 
  • Jangan terlalu lembik sebab tepung itu akan digunakan untuk tarik blackheads di bahagian bermasalah. Biar tepungnya sedikit melekit.
  • Ambil sekeping kertas kecil dan sapukan di sebelah permukaan.  
  • Kemudian lekatkan di hidung  dan biarkan selama 10-15 minit.
  • Apabila campuran kering, bolehlah  menanggalkannya.

Cara yang sangat jimat dan berkesan untuk menjadikan kulit wajah lebih bersih dan sihat daripada sebarang bahan kimia....huhu!

Hmmm.... selesai masaalah dan mudah plak tu... Kalau buat kat seluruh wajah ganti buat masker topeng boleh jugak ni...hihi :)

#kredit SINI


No comments:

Post a Comment

PENAFIAN

[PERINGATAN] Komen yang mempunyai pautan ke mana-mana blog atau laman web yang menjurus kepada perniagaan atau bersifat keuntungan sebelah pihak, akan dipadamkan serta-merta. Jika berminat untuk meletakkan link atau pautan ke dalam entri ini, sila hubungi penulis di annurbe.noor@gmail.com


[PENAFIAN] www.huhahuhajerr.com dan pemilik blog ini secara khusus tidak akan bertanggungjawab terhadap apa juga liabiliti, kerosakan, kehilangan, kerugian atas risiko, peribadi mahu pun sebaliknya yang berlaku akibat, secara langsung atau tidak langsung daripada penggunaan dan aplikasi, daripada apa juga kandungan yang diperolehi dari blog ini.


Pemilik blog juga tidak akan bertanggungjawab sama sekali terhadap komen-komen yang di siarkan dan ianya adalah tanggungjawab penulis komen itu sendiri.


Segala artikel yang dihasilkan oleh pemilik blog ini hanya sekadar pendapat peribadi yang mahu dikongsi bersama para pembaca blog ini serta untuk koleksi rujukan buat pemilik blog untuk kegunaan pada masa hadapan.


Sekian...