27 August 2013

Xde SLE.... tp kena jadi Vegetarian n makan ubat darah tinggi...huh!

N3 sambungan dari diagnosis penyakit SLE... confirm xde peyakit tu bila aku jumpa dr smlm. Tp aku disaran oleh doktor untuk jadi seorang vegetarian... hahahaha..... katanya mungkin aku ni alah dgn steroid ..apa tah!  Nk gelak pun ada... ! Kiranya aku kena jadi kambinglah plak... kena makan sayur jerr.....!!! korg tau aku jawap ape... okeylah dr.... akan dicuba.... hehe!

Smlm ngan ariri ni aku pun cubalah makan sayur je... tauhu, tempe... kobis  tp arin aku buat gulai tempoyak rebung campur 2-3 ekor ikan bilis je... not bad, bolehlah tu... memang terliur tngok ikan goreng... kalau makan abislah diet vegetarian aku...hoho..!!

Lepas tu sebab tekanan darah dah naik... dapatlah sekeping atau satu stripe ubat darah tinggi untuk dimakan selama seminggu...  Haissh!!! apasal plak ni..! Selama ni aku dah selalu check tekanan darah kt farmasi x pernah plak failed... ini mesti sebab terlalu penat berniaga hari2 kot.! 

Apapun demi untuk kebaikan... ikut jelah kata dr... tu. Isnin depan gi klinik lagi... 

transkrip tekanan darah yg failed...

Sepeket ubat darah tinggi..

Yg ni krim pelembab...

p/s : Bila aku dok tengok dan fikir2 kt klinik tu... maybe dah sampailah masa aku nk jadi mcm org2 lama yg ramai kt klinik pagi smlm pegang kad warna ijau dan dpt ubat sekarung tu...haiyyyaaa...!!!!

No comments:

Post a Comment

PENAFIAN

[PERINGATAN] Komen yang mempunyai pautan ke mana-mana blog atau laman web yang menjurus kepada perniagaan atau bersifat keuntungan sebelah pihak, akan dipadamkan serta-merta. Jika berminat untuk meletakkan link atau pautan ke dalam entri ini, sila hubungi penulis di annurbe.noor@gmail.com


[PENAFIAN] www.huhahuhajerr.com dan pemilik blog ini secara khusus tidak akan bertanggungjawab terhadap apa juga liabiliti, kerosakan, kehilangan, kerugian atas risiko, peribadi mahu pun sebaliknya yang berlaku akibat, secara langsung atau tidak langsung daripada penggunaan dan aplikasi, daripada apa juga kandungan yang diperolehi dari blog ini.


Pemilik blog juga tidak akan bertanggungjawab sama sekali terhadap komen-komen yang di siarkan dan ianya adalah tanggungjawab penulis komen itu sendiri.


Segala artikel yang dihasilkan oleh pemilik blog ini hanya sekadar pendapat peribadi yang mahu dikongsi bersama para pembaca blog ini serta untuk koleksi rujukan buat pemilik blog untuk kegunaan pada masa hadapan.


Sekian...