30 June 2019

Shortform Simbol Matematik Zaman Sekolah Yang Ingat-ingat Lupa Dah...

Tengok di laman sosial satu shortform yang di kongsi oleh netizen. Shortform simbol matematik zaman sekolah ni biasa di gunakan tapi dah ingat-ingat lupa. Bila di kongsi oleh netizen, barulah loading balik di ingatan. Rare juga kalau lainkali buat macam ni media sosial apabila berchatting. Mesti ingatan shortform simbol matematik zaman sekolah boleh di imbau kembali. Silap-silap formula matematik pun boleh ingat balik.. hehe!

Shortform Simbol Matematik Zaman Sekolah Yang Ingat-ingat Lupa Dah...
Shortform Simbol Matematik Zaman Sekolah Yang Ingat-ingat Lupa Dah...

Bila di kirakan kembali, banyak juga simbol matematik boleh di ketengahkan dalam perbualan di laman sosial ini. Mesti lagi meriah ataupun lagi pening para pengamal media sosial untuk menggunakannya. Kalau budak-budak wechat tu memang dorang terlebih advance dengan semua ini. Cepat saja dorang faham dan tau... 

Shortform Simbol Matematik Zaman Sekolah Yang Ingat-ingat Lupa Dah...


Shortform '==' ini yang bermaksud sama dengan atau sama juga memang tak terfikir di akal aku untuk menggunakannya. Shortform 'x' ini saja yang biasa dan meluas orang ramai di gunakan Memang betul lah cikgu ini cikgu yang berkaliber. Canggih sangat simbol shotform ini. Lainkali bolehlah aku gunakan pula... haha!

Simbol yang lain yang di tunjukkan dalam kertas oren tu boleh di fikirkan untuk digunakan juga. Kemungkinan jika di buat begitu, makin ramai yang pandai berfikir menggunakan skill matematik. Kalaulah boleh jadi begitu, okay sangat lah... hihi!



Jangan pula makin berserabut media sosial dengan shortform bebudak wechat sudah. Aku tak kisah sebab aku ni cepat belajar dengan segala media sosial yang ada. Tapi untuk makcik dan pakcik yang baru belajar menggunakan media sosial ini pun tak berapa nak faham, memang pasti menyukarkan mereka. Tapi untuk hidup kita ini berkembang maju, redha sajalah.

Apa juga penambahan teknologi atau apa saja di media sosial, kita kena belajar hadam semua perkara itu. Shortform simbol matematik ini hanya perkara kecil. Bukankah pernah menggunakannya waktu matapelajaran matematik di sekolah dulu? Ala... apadehal, kannn!

Nak dapatkan catatan dan cerita merepek meraban di blog... klik  SINI

#kredit FB

2 comments:

  1. Lama dah tak guna simbol-simbol ini.. tq share..

    ReplyDelete
  2. terkenang zaman skola dulu ekk :)
    matematik was my feveret lah. best!
    simbol nyer aneka ragam.
    and yes lah, praktikal sbg shortform buat ayat kan.
    instead of taip berjela-jela, kita guna simbol jer.

    ReplyDelete

PENAFIAN

[PERINGATAN] Komen yang mempunyai pautan ke mana-mana blog atau laman web yang menjurus kepada perniagaan atau bersifat keuntungan sebelah pihak, akan dipadamkan serta-merta. Jika berminat untuk meletakkan link atau pautan ke dalam entri ini, sila hubungi penulis di annurbe.noor@gmail.com


[PENAFIAN] www.huhahuhajerr.com dan pemilik blog ini secara khusus tidak akan bertanggungjawab terhadap apa juga liabiliti, kerosakan, kehilangan, kerugian atas risiko, peribadi mahu pun sebaliknya yang berlaku akibat, secara langsung atau tidak langsung daripada penggunaan dan aplikasi, daripada apa juga kandungan yang diperolehi dari blog ini.


Pemilik blog juga tidak akan bertanggungjawab sama sekali terhadap komen-komen yang di siarkan dan ianya adalah tanggungjawab penulis komen itu sendiri.


Segala artikel yang dihasilkan oleh pemilik blog ini hanya sekadar pendapat peribadi yang mahu dikongsi bersama para pembaca blog ini serta untuk koleksi rujukan buat pemilik blog untuk kegunaan pada masa hadapan.


Sekian...