15 July 2016

Info Yang Memberi Banyak Manafaat.... !


Aku terbaca info ini tadi di FB, banyak manafaat info ni... khas peringatan untuk aku dan maybe untuk korang semua. Bukannya apa, ramai dah orang2 di sekeliling aku ni, belum berusia 40 an apatah lagi 50 an dah terlantar sakit tak berdaya dek tak menjaga kesihatan dan pemakanan dari awal lagi....
So, baca dan beringatlah dan amalkan tips yang membawa kebaikan .....
........................................................................................
🏁
Perkongsian...

🎯
 Kalau kawan kawan yang suka minum air tin hopefully hentikanlah tabiat tu mulai hari nih sebab 1 tin minuman berkarbonat tu bersamaan dengan 14 gelas teh tarik manis.

🚴🚵🚴 Orang yang menghidapi buasir TIDAK BOLEH makan makanan atau minuman yang berkaitan limau nipis, tomyam dan cili padi..
🎱🎾
⚽️Sakit gout seperti 7x ganda sakit gigi.

🏁🏁
Sebenarnya makanan yang kita suka makan itulah merupakan punca penyakit kita.☕️☕️

🎳
🏀
Orang yang sakit tulang dan mengambil ubat untuk cair darah TIDAK BOLEH makan sebarang makanan yang berasaskan kacang seperti kicap, air soya, tempe, kacang panjang dan segala jenis kacang yang ada di dunia ni.

🍼
🍶
🍼 Kanser paru paru adalah 95% terdiri daripada perokok.

🍤
🍛🍝
 95% kanser berlaku kerana stress.

🍩
🍞🍳
Tapak tangan kanan mempunyai 18 enzim dan tapak tangan kiri 81 enzim yang mampu membunuh bakteria.

🍡🍢🍧
Kalau nak kurus, senang aje. Makan ikut sunnah Rasulullah iaitu 40-100 kunyahan….

🍣
🍥
🍙
Nak mandi kenalah mula dari kaki (elak kena gout),kemudian lutut (elak sakit lutut),tempat sulit (elak cyst),pinggang( tak sakit pinggang, serviks sihat),perut (elak buasir, gastriks, ulser,sembelit),dada (sakit jantung,paru-paru etc) dan akhirnya kepala(elak migraine). Lepas tu, baru mandi macam biasa. Lepas tu satu cara lagi nak kurus, mandi di waktu pagi…
🍘🍙
🍥Air yang sejuk kejung tulah. Sebabnya menyingkirkan segala lemak dalam badan.

🍯🍭🍬Tidur mesti mengiring ke kanan di mana sebelah kiri ke atas. Cara tidur ini takkan kena sakit jantung.
🍑
🍎
🍯 Untuk mengelakkan migraine sujud waktu solat Subuh tu sujud lama lama.

🍊
🍏 Tahu tak korang yang orang lelaki ni tidak sekuat wanita kerana lelaki mudah diserang jantung jika dibandingkan wanita yang jarang terkena serangan jantung. Ini kerana, wanita mempunyai hormon estrogen yang melindungi jantung. Orang lelaki tidak ada hormon estrogen yang melindungi jantung sebab tu lelaki mudah terkena.

🍯🍭🍭Kalau nak jaga jantung suami supaya sihat banyakkan bawang putih dalam masakan ye kaum wanita semua.
🍭🍉🍇Nak mengubati kanser payudara cari kulat susu harimau.
🍏🍎🍯Kepada peminat petai, lepas ni kalau nak makan, cukup sekadar 7@8 biji saja kerana petai ni mengandungi kolesterol yang tinggi.
🍌🍈🍑Untuk para suami, kalau hormon isteri tak stabil bagi isteri mkn kacang botor.
🍆🍠🍇Ibu ibu mengandung sila amalkan makan buah delima bila usia kandungan mencecah 5 bulan ye..
🍏🍏🍏Kepada peminat buah epal hijau, makan sebiji sehari ye jangan makan banyak kali sebab epal hijau menyebabkan kita menjadi pelupa.
🍅🍓🍎Epal merah untuk ibu ibu mengandung dan pesakit asma. Makan 2 biji sehari ye…
🍯🍭🍉Jika ada sakit kencing tak lawas, blend lobak putih minum air lobak putih tu ye. Amalkan minum 2x seminggu
🌽🍅🍆Kepada penghidap kolesterol tinggi ambik akar pokok semalu dan rebus. Amalkan minum air rebusan
🍇🍉🍓JGN BUNUH SEMUT! kalau nampak semut banyak2 dalam rumah seperti yg pernah dipesan oleh nabi kita junjungan rasullullah dulu kita ucaplah .. 🐜🐜🐜 "Assalamualaikum rakyat Nabi Sulaiman a.s.. Ini rumahku.. Aku mahukan kebersihan.. Kamu adalah makhluk Allah s.w.t. yg sentiasa berzikir kepadaNya..
🐜🐜🐜Jika kamu mahu membuat sarang untuk meneruskan hidup kamu, kamu hiduplah di luar rumahku yg berdekatan dengan rumahku agar kamu selamat"..
🐜🐞🐜 Jika kita tak suka semut2 berada di dalam rumah, kita jangan sembur ridsect/sheildtox/bakar semut2 tu. Kita tegur mereka dengan bagi Salam ke atas Nabi Sulaiman a.s.. sebab semut2 ni adalah rakyat Nabi Sulaiman a.s..Semut2 ni juga serangga yg sentiasa berzikir kepada Allah s.w.t. sepanjang masa.. Kisah semut ni pun ada di dalam Al-Quran..^^
🐌🐞🐜🐜Cintai Rasulullah s.a w. dengan mengamalkan segala sunnahnya..
**syaitan berbisik "erm xpayah la copy kisah semut jer pon..." 
p/s ..copy je la... x susah pon...xluak pun internet 2...tambah pahala lg ada....hanya d sbbkan anda share maka org lain xkan berbuat dosa tanpa d sedari.


........................................................................................

p/s : sharing is caring......... :)

1 comment:

PENAFIAN

[PERINGATAN] Komen yang mempunyai pautan ke mana-mana blog atau laman web yang menjurus kepada perniagaan atau bersifat keuntungan sebelah pihak, akan dipadamkan serta-merta. Jika berminat untuk meletakkan link atau pautan ke dalam entri ini, sila hubungi penulis di annurbe.noor@gmail.com


[PENAFIAN] www.huhahuhajerr.com dan pemilik blog ini secara khusus tidak akan bertanggungjawab terhadap apa juga liabiliti, kerosakan, kehilangan, kerugian atas risiko, peribadi mahu pun sebaliknya yang berlaku akibat, secara langsung atau tidak langsung daripada penggunaan dan aplikasi, daripada apa juga kandungan yang diperolehi dari blog ini.


Pemilik blog juga tidak akan bertanggungjawab sama sekali terhadap komen-komen yang di siarkan dan ianya adalah tanggungjawab penulis komen itu sendiri.


Segala artikel yang dihasilkan oleh pemilik blog ini hanya sekadar pendapat peribadi yang mahu dikongsi bersama para pembaca blog ini serta untuk koleksi rujukan buat pemilik blog untuk kegunaan pada masa hadapan.


Sekian...