22 May 2018

Persiapan Raya Kalau Tak Ke Jakel Tak Sah, Jakel Barulah Raya... Kan!

Bila nak raya mesti ingat Jakel. Bila buat persiapan raya, tak ingat ingat tempat lain dah. Ini sebab di sini lah terhimpunnya baju raya yang cantik-cantik. Dengan Jakel barulah raya.. ya tak? Boleh beli dan buat persiapan raya untuk anak-anak sekeluarga dari kecil hinggalah ke mak ayah dan atok, nenek, opah tok wan serta  saudara mara sekali. Jakel barulah raya... tak gitu!!

Persiapan Raya Kalau Tak Ke Jakel Tak Sah, Jakel Barulah Raya... Kan!
Persiapan Raya Kalau Tak Ke Jakel Tak Sah, Jakel Barulah Raya... Kan!

Hari minggu lepas aku berkesempatan ke Jakel Shah Alam. Dekat sangat, tak jauh dari rumah. Tapi tak boleh juga jalan kaki, kena naik kenderaan dalam 15 minit dah sampai. Meriahnya di sana tak terkira. Terasa bahang hari raya sudah tiba. Lagu raya asyik berkumandang tu menggamit rasa hari raya sungguh... hurm!


Ada pula acara bersama duta Jakel iaitu para artis yang popular dan di kenali ramai. Artis-artisnya adalah Nabil Ahmad, Awal Ashaari, Scha Al Yahya dan anak mereka si comel Lara Alana. Keluarga ini juga dikenali sebagai jolokan Schawalara. Pengacara adalah Abang Dee, kecoh raya di buatnya.

Duta Jakel, Jakel Barulah Raya...
Duta Jakel, Jakel Barulah Raya... 

Selain itu ada Hanis Zalikha, Hairul Azreen dan anak kecil mereka iaitu Yusuf Iskandar. Tidak lupa juga ada Harith Iskander dan watak kartun kegilaan kanak-kanak iaitu Upin dan Ipin. Meriahnya sambutan orang ramai dengan kehadiran mereka.

Pengacaranya, Abang Dee, kecoh raya di buatnya.
Pengacaranya, Abang Dee, kecoh raya di buatnya.

Para artis hadir menggayakan pakaian raya dari koleksi  jenama mereka sendiri oleh Jakel. Sudah tentu produk Jakel adalah yang berkualiti. Apatah lagi di gayakan oleh artis terkenal. Perincian gabungan warna dan rekaan yang kemas dan rapi menjadikan kombinasi ini menyerlahkan lagi personaliti dan keanggunan untuk wanita dan  maskulin si pemakai tak kira tua dan muda.

Persiapan Raya Kalau Tak Ke Jakel Tak Sah, Jakel Barulah Raya... Kan!


Koleksi baju melayu ada pelbagai rekabentuk yang sesuai untuk semua golongan. Ada koleksi Aaron Aziz, koleksi Nabil Ahmad, Koleksi Awal Ashaari dan juga koleksi Harith Iskander untuk orang-orang yang berbadan comel sepertinya. Semua baju melayu ini ada ciri-ciri yang ekslusif yang tersendiri dan berbeza tau.

Koleksi baju kurung pula semestinya baju kurung Scha Al Yahya, Hanis Zalikha dan Ayda Jebat. Banyak jenis dan koleksi berlainan dan boleh satu untuk diri sendiri yang mana sesuai. Rambang mata di buatnya. Semuanya cantik-cantik belaka. Tak perlu risau pasal saiz. Ia di datangkan dari saiz XS hingga 5XL

Pakaian baju kurung kanak-kanak perempuan seperti baju Lara Alana pun ada. Dan baju melayu kasual untuk kanak-kanak lelaki pula seperti Yusf Iskandar. Pilihlah satu atau banyak untuk anak atau adik-adik kecil di pakai beraya nanti.

Oh ya, pada jejaka dan para bapa yang meminati kurta, ada kurta koleksi Hairul Azreen. Di perbuat dari fabrik cotton bersesuaian dengan keadaan cuaca di negara ini. Setiap rekaan ini juga mempunyai detail poket di sisi baju bagi memberikan sedikit unsur klasik. Juga mesra wuduk iaitu bahagian lengan mudah di lipat.

Acara lelong, Jakel Barulah Raya... 

Acara paling di nanti oleh orang ramai adalah acara lelong oleh para artis ini. Mana nak dapat baju raya lelong yang sangat murah dan berbaloi iaitu sehingga 85% dari harga asal. Sudah semestinya hanya pada acara lelongan ini. Siapkan sajalah duit untuk membelinya. Harga jadi sangat berbaloi. Bolehlah cuba sekiranya bernasib baik.

Jom datang beramai-ramai shopping raya di Jakel...  Jangan tak tau, selain dari baju raya, di Jakel ada juga jual tudung jenama ariani, langsir, busana pengantin dan macam-macam corak rekaan terkini fabrik pakaian. Takkan tak jumpa satu pun yang berkenan di hati. "Ingat kain, ingat Jakel" Macam itu jugalah, kalau tak ke Jakel, Tak sah raya tau.... Sebab Jakel Barulah Raya....huhu!

Dah penat berceloteh, jom jalan-jalan blog makcik  blogger yer ... klik SINI

p/s : Wah, promosi gila-gila makcik... Al maklum makcik pun duta Jakel juga... Opps! hehe!

4 comments:

  1. dah settle baju raya alang-alang ada lelongan ritu

    ReplyDelete
  2. kita satu apa pun tak beli lagi jawapannya beli last minute jugak lah

    ReplyDelete
  3. Memang meriah bila duta jakel turun padang.. Harga diskaun tak masuk akal.. Tengah lelong wajib rebut peluang betul tak?

    ReplyDelete

PENAFIAN

[PERINGATAN] Komen yang mempunyai pautan ke mana-mana blog atau laman web yang menjurus kepada perniagaan atau bersifat keuntungan sebelah pihak, akan dipadamkan serta-merta. Jika berminat untuk meletakkan link atau pautan ke dalam entri ini, sila hubungi penulis di annurbe.noor@gmail.com


[PENAFIAN] www.huhahuhajerr.com dan pemilik blog ini secara khusus tidak akan bertanggungjawab terhadap apa juga liabiliti, kerosakan, kehilangan, kerugian atas risiko, peribadi mahu pun sebaliknya yang berlaku akibat, secara langsung atau tidak langsung daripada penggunaan dan aplikasi, daripada apa juga kandungan yang diperolehi dari blog ini.


Pemilik blog juga tidak akan bertanggungjawab sama sekali terhadap komen-komen yang di siarkan dan ianya adalah tanggungjawab penulis komen itu sendiri.


Segala artikel yang dihasilkan oleh pemilik blog ini hanya sekadar pendapat peribadi yang mahu dikongsi bersama para pembaca blog ini serta untuk koleksi rujukan buat pemilik blog untuk kegunaan pada masa hadapan.


Sekian...