PRU 14, Malaysia Telah Memilih Hashtag UBAH

2:06:00 PM Noor Akma 1 Comments

PRU 14 telah di laksanakan dengan jayanya pada 9hb Mei 2018. Ia telah menjadi sejarah besar bagi negara. Ini adalah kerana di PRU 14, rakyat Malaysia telah memilih untuk mengubah keseluruhan landskap politik negara. Kini rakyat Malaysia sedang ghairah meraikan perubahan kuasa yang julung kali berlaku sejak kemerdekaan 61 tahun yang lalu.

PRU 14, Malaysia Telah Memilih  Hashtag UBAH
PRU 14, Malaysia Telah Memilih  Hashtag UBAH

Aku membesar di era Tun Mahathir menjadi perdana menteri yang ke empat. Sudah tentu aku merasa bangga dan takjub kerana dia dapat menjadi pemerintah Malaysia yang ke tujuh kini. Semoga Tun Mahathir akan terus sihat sejahtera dan menjadi pemimpin yang sentiasa bijaksana mengendalikan kerajaan Malaysia ini.

Ramalan aku waktu hampir menjelang plihanraya hampir tempat. Tapi tak pula aku sangka BN akan kalah seluruhnya. masu tu aku menjangka kalau kalah pun taklah sampai hampir semua negeri boleh di kalahkan. Apa nak kata, sudah suratan di takdirkan begitu. Hidup ini umpama roda, tidak semestinya sentiasa menang, akhirnya kalah jua.


Banyak yang aku dapat lihat di FB, ada penyokong yang kalah menyuarakan pendapat mereka  pada orang yang dah menang. Bertubi-tubi kecaman dan kemarahan yang di hamburkan dan di caci maki. Dasyatnya mereka itu, sampai tak boleh di usik langsung. Agak mengharu-biru jugalah FB... huhu!

PRU 14, Malaysia Telah Memilih  Hashtag UBAH


Apa yang aku nak kata ini adalah hanya cerita tentang diri aku dan pilihan sendiri. Aku juga memilih untuk berubah. Tapi bukan kepada yang dah menang ini. Biarlah di katakan aku tak mengikut perkembangan dan pilihan semasa. Aku memilih yang dekat di hati iaitu apabila kita tiada pilihan yang pasti, kembalilah ke jalanNya.

Setelah seluruh Malaysia membuat pilihan dan perubahan, setelah keputusan PRU 14, aku masih kekal dengan pilihan yang dekat di hati. Aku sesungguhnya  sangat menyanjungi kebijaksanan Tun Mahathir tapi aku langsung tidak mempercayai orang-orang yang berada di sekelilingnya sekarang. Apa pun ada ke orang kesah... hahaha!

Aku impikan hukum Islam untuk orang-orang Islam seperti di Brunei di laksanakan di Malaysia. Tapi yang dapat aku rasakan di waktu ini, ia dah lari ke belakang berbatu-batu jauhnya. Semasa PRU 14 beberapa hari lalu  langsung tiada kedengaran  dan dalam manifesto pun tidak disebut... Why??

Semoga dengan kebijaksanaan Tun Mahathir memerintah negara dapat mengekang perkara-perkara yang tidak elok daripada berlaku. Juga semoga negara terus maju, aman dan makmur. Seterusnya aku panjatkan doa semoga Tun Mahathir terus sihat wal'afiat sehingga pilihanraya akan datang. Kalau boleh, sehingga 10 tahun lagi... Aminnn!!

Nak baca cerita dan catatan merapu meraban di blog ini, klik SINI

p/s:  Ada ke yang nak kecam ni.... redha je!  Berpeganglah pada jalan Allah, insya'allah selamat di dunia dan akhirat! 

1 comments:

alhamdulillah rakyat bersuara dan secara keseluruhannya perubahan yang besar berlaku pada pucuk pimpinan Malaysia.

sebelum ni shu takda lah nak tengok atau dengar bab politik ni sebab kita tak terasa tertekan, tapi sejak dua menjak ni shu baru follow. yes, shu akui shu masih rindu pimpinan Tun M. ok bye! hehe

jom join GA shu https://www.shuhaidasaad.com/2018/05/shuhaidasaadcom-2nd-giveaway.html

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

PENAFIAN

[PERINGATAN] Komen yang mempunyai pautan ke mana-mana blog atau laman web yang menjurus kepada perniagaan atau bersifat keuntungan sebelah pihak, akan dipadamkan serta-merta. Jika berminat untuk meletakkan link atau pautan ke dalam entri ini, sila hubungi penulis di annurbe.noor@gmail.com


[PENAFIAN] www.huhahuhajerr.com dan pemilik blog ini secara khusus tidak akan bertanggungjawab terhadap apa juga liabiliti, kerosakan, kehilangan, kerugian atas risiko, peribadi mahu pun sebaliknya yang berlaku akibat, secara langsung atau tidak langsung daripada penggunaan dan aplikasi, daripada apa juga kandungan yang diperolehi dari blog ini.


Pemilik blog juga tidak akan bertanggungjawab sama sekali terhadap komen-komen yang di siarkan dan ianya adalah tanggungjawab penulis komen itu sendiri.


Segala artikel yang dihasilkan oleh pemilik blog ini hanya sekadar pendapat peribadi yang mahu dikongsi bersama para pembaca blog ini serta untuk koleksi rujukan buat pemilik blog untuk kegunaan pada masa hadapan.


Sekian...