05 February 2015

Ikan Bilis Dah Siap Kopek atau Ikan Bilis Biasa.... mana satu..erk...nak beli?


Pergi pasar malam.... nak beli ikan bilis pun kena fikir2 gak. Banyak pilihan woooo..!! Tang harga tu yang tak tahan.. Dulu2 orang kata, bila xde duit makan ikan bilis atau ikan masin jelah...

Sekarang sejak mende2 ni pun mahal... cakap dulu2 tu tak  boleh pakai lagi dah... Ha... nak beli yang dah siap kopek ke yang belum... Yg dah siap kopek tu besar2 tapi aku x berapa suka... entahlah,x sedap kt tekak aku agaknya... lagi pun beza harga dekat sekali ganda tuh!

Aku suka yang belum kopek lagi tapi yang agak kecil2 sikit.... Biasanya yang belum kopek ni taklah aku kopek lagi.. mana ada masa, Aku cuma buang kepalanya je utk yg besar..yg kecil2 kenit tu aku terus masak je....

Dengar kata makan isi perut ikan bilis ni kira makruh... tapi cuba bayangkan dalam tu ada hati, paru, limpa... berkhasiat tu...lagi pun makruh je kan... hurmmmm...!!!


p/s : Suka ikan bilis masak sambal tumis dan goreng garing campur kicap...!

2 comments:

  1. ikan bilis rangup.. krup..krup.. hurm layan..

    ReplyDelete
  2. jejalan bw e sini sambil follow #56..

    ReplyDelete

PENAFIAN

[PERINGATAN] Komen yang mempunyai pautan ke mana-mana blog atau laman web yang menjurus kepada perniagaan atau bersifat keuntungan sebelah pihak, akan dipadamkan serta-merta. Jika berminat untuk meletakkan link atau pautan ke dalam entri ini, sila hubungi penulis di annurbe.noor@gmail.com


[PENAFIAN] www.huhahuhajerr.com dan pemilik blog ini secara khusus tidak akan bertanggungjawab terhadap apa juga liabiliti, kerosakan, kehilangan, kerugian atas risiko, peribadi mahu pun sebaliknya yang berlaku akibat, secara langsung atau tidak langsung daripada penggunaan dan aplikasi, daripada apa juga kandungan yang diperolehi dari blog ini.


Pemilik blog juga tidak akan bertanggungjawab sama sekali terhadap komen-komen yang di siarkan dan ianya adalah tanggungjawab penulis komen itu sendiri.


Segala artikel yang dihasilkan oleh pemilik blog ini hanya sekadar pendapat peribadi yang mahu dikongsi bersama para pembaca blog ini serta untuk koleksi rujukan buat pemilik blog untuk kegunaan pada masa hadapan.


Sekian...