21 October 2015

Menjaga Suara..... Tak Perlu Buat2 Suara Tergedik2 Tu........


Menjaga suara  bukan hanya nak jaga suara bagi sedap (untuk menyanyi)...... Suara pun di kira aurat jugak. Kalau dah bercakap ala2 gediks terutama dengan lelaki yang bukan mahram , dah tentulah menimbulkan macam2 hal.... Fitnah pun boleh datang..

Banyak perempuan sekarang terutama anak gadis dah tak segan silu ketawa kuat2.. Terpekik2 bergurau senda di khalayak ramai... Itupun satu sikap buruk jugak....

Waktu masa aku remaja dulu nak gelak lebih sikit dah kena marah dek orang tua... apatah lagi nak nak bercakap dengan kuat. Alamat kena sergah dengan mak bapak aku.....

Bila dah ada anak, suara tu agak kuat la sikit. Itupun kena marah dengan en. somi. Sebab dari bawah flat boleh dengar aku marah anak2.... tingkat 3 tu... ha..ha..! Control2...wakaka!

1 comment:

PENAFIAN

[PERINGATAN] Komen yang mempunyai pautan ke mana-mana blog atau laman web yang menjurus kepada perniagaan atau bersifat keuntungan sebelah pihak, akan dipadamkan serta-merta. Jika berminat untuk meletakkan link atau pautan ke dalam entri ini, sila hubungi penulis di annurbe.noor@gmail.com


[PENAFIAN] www.huhahuhajerr.com dan pemilik blog ini secara khusus tidak akan bertanggungjawab terhadap apa juga liabiliti, kerosakan, kehilangan, kerugian atas risiko, peribadi mahu pun sebaliknya yang berlaku akibat, secara langsung atau tidak langsung daripada penggunaan dan aplikasi, daripada apa juga kandungan yang diperolehi dari blog ini.


Pemilik blog juga tidak akan bertanggungjawab sama sekali terhadap komen-komen yang di siarkan dan ianya adalah tanggungjawab penulis komen itu sendiri.


Segala artikel yang dihasilkan oleh pemilik blog ini hanya sekadar pendapat peribadi yang mahu dikongsi bersama para pembaca blog ini serta untuk koleksi rujukan buat pemilik blog untuk kegunaan pada masa hadapan.


Sekian...