05 February 2017

Daun Pandan Buat Bunga Ros Hiasan

Daun pandan biasanya digunakan dalam masakan kuih muih untuk menyedapkan, mewarnakan dan mewangikan masakan. Boleh juga di buat bunga rampai yang biasanya di gunakan dalam majlis perkahwinan. Inovasi terkini, daun pandan di buat  bunga ros hiasan dan di gubah begitu cantik sekali. Letak bunga ros hiasan dalam pasu yang sesuai dan boleh menghiasi rumah dan mewangikan rumah juga.

Daun Pandan Buat Bunga Ros Hiasan
Daun Pandan Buat Bunga Ros Hiasan

Daun Pandan Buat Bunga Ros Hiasan


Bunga ros daripada daun pandan ni taklah susah membuatnya. Pada siapa yang tahu membuat bunga ros daripada straw, mesti boleh buat ros pandan ni. Dah buat banyak-banyak, ikat sejambak  dengan gelang getah. Letak dalam pasu kaca atau pasu eksotik. Mesti cun melecun dan wangi semerbak.

Bunga ros hiasan dari daun pandan ni boleh juga letak dalam kereta untuk menghilangkan bau yang tak menyenangkan. Hias cantik-cantik atas dashboard. Selalunya nak wangikan kereta, ramas-ramas daun pandn dan campak terus ke dalam kereta di tempat letak kaki.

Oklah, hari ni share idea kreatif je la. Nak tengok idea kreatif yang lain.... klik SINI

p/s : cantik juga kan... nak cari daun pandan la... huhu!

#kredit SINI


3 comments:

  1. cantik.. boleh try jugak ni

    www.naniey.com

    ReplyDelete
  2. kreatif!!!...boleh jadi pewangi kereta terus!.hehehe

    ohya, eca nak jemput join GA eca..jemput yer
    http://www.ecadwinkyasha.com/2017/02/medic-serum-bio-active-serum-lovely.html

    ReplyDelete
  3. Comelnya dan cantik!! Kretif betul. Tak yah pakai pewangi rumah dah

    ReplyDelete

PENAFIAN

[PERINGATAN] Komen yang mempunyai pautan ke mana-mana blog atau laman web yang menjurus kepada perniagaan atau bersifat keuntungan sebelah pihak, akan dipadamkan serta-merta. Jika berminat untuk meletakkan link atau pautan ke dalam entri ini, sila hubungi penulis di annurbe.noor@gmail.com


[PENAFIAN] www.huhahuhajerr.com dan pemilik blog ini secara khusus tidak akan bertanggungjawab terhadap apa juga liabiliti, kerosakan, kehilangan, kerugian atas risiko, peribadi mahu pun sebaliknya yang berlaku akibat, secara langsung atau tidak langsung daripada penggunaan dan aplikasi, daripada apa juga kandungan yang diperolehi dari blog ini.


Pemilik blog juga tidak akan bertanggungjawab sama sekali terhadap komen-komen yang di siarkan dan ianya adalah tanggungjawab penulis komen itu sendiri.


Segala artikel yang dihasilkan oleh pemilik blog ini hanya sekadar pendapat peribadi yang mahu dikongsi bersama para pembaca blog ini serta untuk koleksi rujukan buat pemilik blog untuk kegunaan pada masa hadapan.


Sekian...