04 May 2017

Intan Suraya Resort, Sungai Siput... Reunion Yang Happening!!!

Hujung minggu yang lepas 29 dan 30 April 2017... di Intan Suraya Resort, Sungai Siput, Perak telah berlangsung reunion aku bersama teman-teman sekolah dari sekolah rendah hingga sekolah menengah. Memang sangat-sangat meriah, penuh dengan keriangan dan gelak ketawa sesama kengkawan. Bagaikan zaman kanak-kanak dan remaja dahulu. Alahai... Intan Suraya Resort telah mencatat kenangan yang sangat indah dalam hidup aku... Di waktu ini aku masih sangat terkenang-kenang, termimpi-mimpi dan terindu-rindu saat itu lagi.,,, hurm!

Intan Suraya Resort, Sungai Siput... Reunion Yang  Happening!!!
Intan Suraya Resort, Sungai Siput... Reunion Yang  Happening!!!

Walaupun tak seramai yang di harapkan dan tak semua yang dalam group dapat menghadirkan diri, reunion ini sangat-sangat happeninggggg...! Apa tidaknya, dengan ikatan ukhwah dan silaturrhim yang kukuh terjalin.... Segala yang di rancang berjalan dengan sempurna, meriah  dan tiada cacat cela sama sekali. Makanan yang di masak secara bergotong royong pun sedap-sedap belaka.... Tak terkatalah dan terasa-rasa lagi kesedapan patin tempoyaknya, ikan pekasam, pecal dan macam-macamlah makanan yang ada... huhu!!

Intan Suraya Resort, Sungai Siput... Reunion Yang Happening!!!


Ada yang menghadirkan diri sendirian macam aku yang tumpang kereta kawan kerana en suami dan anak-anak tak dapat turut serta. Aku sangat berterima kasih dengan en. suami kerana mengizinkan aku hadir berjumpa teman-teman lama. Ada yang hadir bersama suami dan ada juga hadir sekeluarga. Yang tak dapat menghadirkan diri kerana ada hal yang penting tu tak apalah. Tapi ada juga yang tak ambil berat nak jumpa kawan-kawan. Sesungguhnya mereka dalam kerugian kerana tak nak bertemu kengkawan macam aku dan kengkawan yang bersama di sini... hahaha... !

Macam-macam aktiviti di jalankan waktu di Intan Suraya Resort ni.... Selain aktiviti bergotong royong memasak, ada juga aktiviti permainan. Aktiviti permainan anak-anak pun ada seperti kutip duit dalam tepung dengan mulut (sememeh mulut bebudak), tiup belon (ngeri dengar bunyi meletup tu...) rebut kerusi, melukis dan ada lagi beberapa permainan. Untuk dewasa pula ada macam-macam juga acara yang menggelikan hati... 

Intan Suraya Resort, Sungai Siput... Reunion Yang  Happening!!!
Intan Suraya Resort, Sungai Siput... Reunion !!!

Anyam ketupat, tiup belon, isi benang dalam jarum dan ada lagi yang aku dah lupa .... Aku masuk satu acara je iaitu isi benang dalam jarum dan dapat tempat ketiga. Nak anyam ketupat memang tak pandai. Tiup belon pulak tak cukup nafas... takut semput.. Oh, ada satu lagi acara buat waktu malam tu... Memang sungguh kelakar acara tu iaitu acara mengandam berpasangan. Aku tengok je lah sebab tak bawa pasangan.... Habis muka pasangan di conteng-conteng dengan mata di tutup kain hitam.... hihi!
Intan Suraya Resort, Sungai Siput... Reunion Yang  Happening!!!
Intan Suraya Resort, Sungai Siput... Reunion Best!!

Tidur beramai-ramai dalam satu bilik juga mengingatkan aku zaman kolej dulu. Seronok sembang sampai nak hampir pagi... Yang paling tak boleh lupa berkaraoke sampai tengah malam... Dan ada yang sporting berjoget lambak sekali. Itu yang paling happening gila-gila sebenarnya.... Tak sangka ada bakat yang terpendam pada kawan-kawan aku nih... Aku tukang menyibuk saja, suka-suka tumpang gembira bersama kengkawan... biar ada sedikit kenangan aku di Intan Suraya Resort. 

Pemberian hadiah pertukaran antara teman-teman  pun sangat menyentuh hati aku. Untuk kawan-kawan semua... anda semua adalah sahabat terbaik di hatiku... Aku sungguh merasa seronok di sana tau. Beberapa hari ni aku masih mamai dan tak berdaya dek pertemuan di Intan Suraya yang kini tinggal menjadi memori terindah dalam hidup... Itu yang lambat sikit mengarang entri kat sini. Sampai kena tegur dengan en suami... "takkan masih mimpi lagi kot, sampai terlupa bubuh santan dalam gulai"... incident kelmarin.... hahaha!

I'm a blogger.... Nak baca catatan dan cerita klik SINI dan SINI

p/s : Dah ada rancangan dan ura-ura nak buat lagi majlis cenggini akan datang... Tak sabar nak berkumpul lagi. Apapun aku harap, biarlah pada waktu yang sesuai... Insya'allah akan hadir lagi.. :)

4 comments:

  1. Macam best ja buat family gathering kan. hehehe

    http://www.kataubaid.com/2017/05/harga-tiket-top-komtar-pulau-pinang.html

    ReplyDelete
  2. Buat gathering macam ni dan tukar tukar tempat memang seronok
    .
    Ada kenangan manis

    ReplyDelete
  3. seronok nyer!
    sekolah rendah aida tgh plan makan2 sebelum ramadhan.
    moga2 menjadik.

    ReplyDelete

PENAFIAN

[PERINGATAN] Komen yang mempunyai pautan ke mana-mana blog atau laman web yang menjurus kepada perniagaan atau bersifat keuntungan sebelah pihak, akan dipadamkan serta-merta. Jika berminat untuk meletakkan link atau pautan ke dalam entri ini, sila hubungi penulis di annurbe.noor@gmail.com


[PENAFIAN] www.huhahuhajerr.com dan pemilik blog ini secara khusus tidak akan bertanggungjawab terhadap apa juga liabiliti, kerosakan, kehilangan, kerugian atas risiko, peribadi mahu pun sebaliknya yang berlaku akibat, secara langsung atau tidak langsung daripada penggunaan dan aplikasi, daripada apa juga kandungan yang diperolehi dari blog ini.


Pemilik blog juga tidak akan bertanggungjawab sama sekali terhadap komen-komen yang di siarkan dan ianya adalah tanggungjawab penulis komen itu sendiri.


Segala artikel yang dihasilkan oleh pemilik blog ini hanya sekadar pendapat peribadi yang mahu dikongsi bersama para pembaca blog ini serta untuk koleksi rujukan buat pemilik blog untuk kegunaan pada masa hadapan.


Sekian...