21 April 2016

Kerja Sampingan Sambil Online, Crochet @ Mengait...



Hari2 ku memang sibuk..... Nampak jer duduk rumah tapi tugas2 rumah memang sentiasa ada. Di tambah lagi kerjaya aku sebagai blogger dan dropshipper. Hari2 ngadap laptop dan henpon jer. Mesti la kan... Nak update yang semuanya terkini.

Tapi kadang2 laptop dan line internet punyalah slow macam siput. So, nak mengurangkan tekanan dek lama menunggu..... aku buatlah kerjatangan ni, iaitu mengait atau crochet... Buatlah sikit2... kadang2 ada orang order. Kalau tak ada order pun aku masih buat. 

Anak2 aku kengkadang buat jual kat sekolah....  Tak lah jual mahal pun. Takat lepas beli jajan je la. Dulu2 ada buat lapik meja, lapik tv dan segala bagai lapik lagi.... Tapi suami tak suka, mengumpul habuk jer.. Dah tak buat dah.... yang kecik2 ni senang... sekejap jer dah siap.

Kalau ada yang nak order brooch ke, keychain ke...Mini coin purse ke.... aku terima jer. Harga boleh runding ikut banyak mana yang dikehendaki. Murah2 jer.... tapi bagi masa sikit lah....

Itulah aku..... Kat depan aku ni ada laptop, henpon dan sekotak barang mengait. Tv plak kat sebelah. Bayangkanlah semua tu aku buat serentak bergilir sentiasa.... Tapi dah minat punya pasal, layankan ajelah... hihi!

p/s : Mini coin purse yang aku buat ni lah yg jadi hadiah GA aku tu... :)

1 comment:

PENAFIAN

[PERINGATAN] Komen yang mempunyai pautan ke mana-mana blog atau laman web yang menjurus kepada perniagaan atau bersifat keuntungan sebelah pihak, akan dipadamkan serta-merta. Jika berminat untuk meletakkan link atau pautan ke dalam entri ini, sila hubungi penulis di annurbe.noor@gmail.com


[PENAFIAN] www.huhahuhajerr.com dan pemilik blog ini secara khusus tidak akan bertanggungjawab terhadap apa juga liabiliti, kerosakan, kehilangan, kerugian atas risiko, peribadi mahu pun sebaliknya yang berlaku akibat, secara langsung atau tidak langsung daripada penggunaan dan aplikasi, daripada apa juga kandungan yang diperolehi dari blog ini.


Pemilik blog juga tidak akan bertanggungjawab sama sekali terhadap komen-komen yang di siarkan dan ianya adalah tanggungjawab penulis komen itu sendiri.


Segala artikel yang dihasilkan oleh pemilik blog ini hanya sekadar pendapat peribadi yang mahu dikongsi bersama para pembaca blog ini serta untuk koleksi rujukan buat pemilik blog untuk kegunaan pada masa hadapan.


Sekian...