18 February 2017

Isi Borang Pendaftaran Kad Peduli Sihat Selangor.... Huhu!!

Semalam, gigih mengisi borang kadPeduli Sihat Selangor. Dah lama heboh dah benda ni.... Dah sebulan lebih rasanya. Aku dan en suami baru terhegeh-hegeh nak mengisi borang. Itupun setelah en suami bawa balik borang dari pejabat DUN Batu Tiga.... selepas ada hal mohon surat sokongan biasiswa anak. Isi jer la, borang pendaftara kadPeduli Sihat Selangor ni.... !

Isi Borang Pendaftaran KadPeduli Sihat Selangor.... Huhu!!
Borang Pendaftaran KadPeduli Sihat Selangor

Ada syarat untuk mendapatkan kad Peduli Sihat Selangor. Semak lah dulu.... aku ni memang dalam kategori layak la... kan! Orang yan nan hado macam aku ni memang sangat memerlukan kad perubatan macam ni. Kalau tidak pun, klinik kesihatan boleh juga... Tapi, bila ada kad ni sangatlah bagus, memudahkan segalanya tau...

Aku letak kat sini syarat dan kelayakan dan cara memohon Kad Peduli Sihat Selangor. Info ni aku dapat hasil pencarian di google. Hanya untuk sesiapa yang belum tahu. Aku rasa ramai yang dah tahu dah... Tapi aku pasti ada juga yang macam aku, lambat nak bertindak.... hihi!

Borang Pendaftaran Kad Peduli Sihat Selangor


Kategori A
Satu keluarga boleh mendapat satu Kad Peduli Sihat dalam kategori A yang hanya boleh digunakan untuk pemegang akaun utama dan satu keluaga.

Manfaat :
● Kad ini mempunyai nilai sejumlah RM500 setahun dan boleh digunakan RM50 untuk sekali rawatan.
● Tiada halangan untuk apa-apa jenis rawatan dan perubatan

Kelayakan :
● Warganegara Malaysia
● Anak jati Selangor atau bermastautin di Selangor sekurang-kurangnya 10 tahun
● Untuk suami atau isteri dan anak-anak mereka yang berumur bawah dari 21 tahun
● Pendapatan isi rumah mestilah dari RM3000 sebulan dan ke bawah

Kategori B
Untuk makluman, kategori B pula adalah untuk individu yang berumur dari 21 tahun ke atas.

Manfaat :
● Kad ini mempunyai nilai berjumlah RM200 setahun dan digunakan RM50 untuk sekali rawatan
● Tiada halangan untuk apa-apa jenis rawatan dan perubatan

Kelayakan :
● Warganegara Malaysia
● Anak jati Selangor atau bermastautin di Selangor sekurang-kurangnya 10 tahun
● Untuk individu yang berumur daripada 21 tahun ke atas
● Pendapatan isi rumah mestilah dari RM1500 sebulan dan ke bawah

Oh ya.... nak dapatkan borang Peduli Sihat Selangor, boleh ambil di  pejabat  DUN (Dewan Undangan Negeri) di tempat masing-masing. Boleh juga dapatkan secara borang secara online. Tapi permohonan online tidak di aktifkan lagi. Dah isi borang, hantar di pejabat DUN terdekat.

Nak lihat program lain di Selangor... klik.. SINI

p/s : Dah siap hantar borang Peduli Sihat Selangor  pada hari yang sama (semalam). Dalam 2 minggu ke sebulan.. akan dapatlah kad tu.

2 comments:

  1. wah elsa pun baru tahu pasa borang nie. menarik! kena bagitahu abah nieyh haha

    singgah klik iklan & tabung :* http://elsaalicious.blogspot.my/2017/02/wah-giveaway-elsa-dah-capai-45-peserta.html

    ReplyDelete
  2. Untungnya warga selangor...1Malaysia boleh buat kad ni kan bagus,

    ReplyDelete

PENAFIAN

[PERINGATAN] Komen yang mempunyai pautan ke mana-mana blog atau laman web yang menjurus kepada perniagaan atau bersifat keuntungan sebelah pihak, akan dipadamkan serta-merta. Jika berminat untuk meletakkan link atau pautan ke dalam entri ini, sila hubungi penulis di annurbe.noor@gmail.com


[PENAFIAN] www.huhahuhajerr.com dan pemilik blog ini secara khusus tidak akan bertanggungjawab terhadap apa juga liabiliti, kerosakan, kehilangan, kerugian atas risiko, peribadi mahu pun sebaliknya yang berlaku akibat, secara langsung atau tidak langsung daripada penggunaan dan aplikasi, daripada apa juga kandungan yang diperolehi dari blog ini.


Pemilik blog juga tidak akan bertanggungjawab sama sekali terhadap komen-komen yang di siarkan dan ianya adalah tanggungjawab penulis komen itu sendiri.


Segala artikel yang dihasilkan oleh pemilik blog ini hanya sekadar pendapat peribadi yang mahu dikongsi bersama para pembaca blog ini serta untuk koleksi rujukan buat pemilik blog untuk kegunaan pada masa hadapan.


Sekian...