20 September 2017

Rupanya Ini Rojak SS15 Subang Jaya Yang Di Kenali Ramai Tu....

Dah 2 kali aku makan rojak di Rojak SS15 Subang Jaya kat Kompleks PKNS Shah Alam iaitu di stall berhadapan Restoran KFC tu. Selepas shopping yang lebih kepada window shopping dan beriadah di Plaza Alam Sentral, SACC Mall dan kompleks PKNS, aku singgah di Rojak SS15 Subang Jaya menghilangkan penat lelah dan dahaga. 

Rojak SS15 Subang Jaya
Rojak SS15 Subang Jaya 

Rasanya macam pernah aku makan rojak ni lama dulu, tapi bukan di Shah Alam. Hmm.. pernah en. suami bawa ke Subang Jaya waktu tu. Makan rojak dan cendol kat tepi jalan ada lori jual. Dah ingat-ingat lupa...Waktu tu anak pun baru dua orang. Dah maju rojak mamak ni rupanya sekarang. Sampai dah ada cawangan di Kompleks PKNS.


Rupanya Ini Rojak SS15 Subang Jaya Yang Di Kenali Ramai Tu....


Seperti kebanyakan orang Malaysia yang lain, makanan mamak ni dah sebati dengan jiwa orang kita. Macam aku juga yang suka makan rojak mamak. Rasa rojak SS15 Subang Jaya ni menepati selera aku tapi aku pernah rasa yang lebih sedap dan hebat dari ini masa menetap di Pulau Pinang masa bekerja di sana selepas habis sekolah. 

Apa pun rojak ini menang jugalah pada tekak aku sebab nak buat sendiri tak berapa nak rajin. Pernah buat sendiri tau... Telur sebiji dapat dalam sepinggan. Kuah pun pekat, dan kuih kelapa goreng yang rangup tu memang sedap bila mengunyahnya. Harga pun sangat berpatutan. Jadi buat apa susah-susah masak sendiri. Renyah sebab banyak langkah dan bahan kalau nak buat sendiri.


Makan rojak ni bersama dengan menghirup semangkuk cendol lagi sedap berkali ganda. Nak tu pula dengan cendol pulut. Ternganga-nganga menyuap cendol dam merasai kesejukannya yamg menyegarkan tekak. Uhhhh... sejuknya ... huhu!

Selain cendol, kat dalam tu ada kacang dan jagung juga dan semestinya ada pulut. Rasa lemak manisnya pun sedang elok saja. Lain kali boleh datang dan singgah lagi ke Rojak SS15 Subang Jaya di Kompleks PKNS Shah Alam. Tak payah ke Subang Jaya kalau nak merasa makan rojak dan menghirup cendol macam ni. 

Selfie Di Tasek PKNS
Selfie Di Tasek PKNS

Selesai makan aku berehat di tasik PKNS sekejap. Ambil gambar dan selfie lebih kurang  kat situ. Selepas tu baru beransur balik ke rumah naik grab car je. Itu cerita hari sabtu lepas. Seronok juga sekali sekala pergi jalan-jalan cari makan ni dan jalan-jalan window shopping... hahaha!

Nak lihat lebih banyak cerita  di blog ni klik SINI

p/s : Ini bukan entri review berbayar... hanya entri suka-suka dan santai-santai jer... yer!

3 comments:

PENAFIAN

[PERINGATAN] Komen yang mempunyai pautan ke mana-mana blog atau laman web yang menjurus kepada perniagaan atau bersifat keuntungan sebelah pihak, akan dipadamkan serta-merta. Jika berminat untuk meletakkan link atau pautan ke dalam entri ini, sila hubungi penulis di annurbe.noor@gmail.com


[PENAFIAN] www.huhahuhajerr.com dan pemilik blog ini secara khusus tidak akan bertanggungjawab terhadap apa juga liabiliti, kerosakan, kehilangan, kerugian atas risiko, peribadi mahu pun sebaliknya yang berlaku akibat, secara langsung atau tidak langsung daripada penggunaan dan aplikasi, daripada apa juga kandungan yang diperolehi dari blog ini.


Pemilik blog juga tidak akan bertanggungjawab sama sekali terhadap komen-komen yang di siarkan dan ianya adalah tanggungjawab penulis komen itu sendiri.


Segala artikel yang dihasilkan oleh pemilik blog ini hanya sekadar pendapat peribadi yang mahu dikongsi bersama para pembaca blog ini serta untuk koleksi rujukan buat pemilik blog untuk kegunaan pada masa hadapan.


Sekian...