13 March 2015

Tengah Diet.... Makan Malam Sikit Je, Dah Tengah Malam Lapar Plak... Haish!


Bila tengah berdiet...makan malam pun seciput je... yalah gerun nak makan banyak.. Akibatnya tengah malam lapar sesangat... tak boleh tidur dibuatnya. Apa nak buat isi perut dulu...baru tidur... Diet?...hampeh!

Iyalah.. takkan nak memudaratkan diri plak... dek kelaparan yang teramat tuh... Mari saya ceritakan satu persatu cara yang harus diamalkan tanpa memusnahkan diet.. haha! Ada banyak makanan yang kita harus tahu...

1. Makanlah dengan masa yang sesuai, jangan menghampiri jam 9 malam. Sebolehnya biarkan 2 jam sebelum tidur.

2. Sebelum makan, pastikan minum segelas air kosong terlebih dahulu. Ini akan membantu perut kenyang serta mengelakkan dari makan berlebihan.

3. Jika terpaksa mengambil nasi, pilihlah sayur dahulu sebelum mengambil nasi dan lauk agar tidak mengambil nasi dalam kuantiti yang banyak.

4. Pastikan juga makanan yang di ambil adalah sihat seperti sup sayur dan sebagainya.

5. Jika masih lapar, makan sebiji buah epal.

Selamat berdiet...  Jagalah kesihatan dengan mengamalkan makanan seimbang!!

Bye...:)))

No comments:

Post a Comment

PENAFIAN

[PERINGATAN] Komen yang mempunyai pautan ke mana-mana blog atau laman web yang menjurus kepada perniagaan atau bersifat keuntungan sebelah pihak, akan dipadamkan serta-merta. Jika berminat untuk meletakkan link atau pautan ke dalam entri ini, sila hubungi penulis di annurbe.noor@gmail.com


[PENAFIAN] www.huhahuhajerr.com dan pemilik blog ini secara khusus tidak akan bertanggungjawab terhadap apa juga liabiliti, kerosakan, kehilangan, kerugian atas risiko, peribadi mahu pun sebaliknya yang berlaku akibat, secara langsung atau tidak langsung daripada penggunaan dan aplikasi, daripada apa juga kandungan yang diperolehi dari blog ini.


Pemilik blog juga tidak akan bertanggungjawab sama sekali terhadap komen-komen yang di siarkan dan ianya adalah tanggungjawab penulis komen itu sendiri.


Segala artikel yang dihasilkan oleh pemilik blog ini hanya sekadar pendapat peribadi yang mahu dikongsi bersama para pembaca blog ini serta untuk koleksi rujukan buat pemilik blog untuk kegunaan pada masa hadapan.


Sekian...