29 January 2016

DIY Cara Nak Buat Lip Gloss Senang Dan Jimat :)

Senang sesangat rupanya bila tengok gambar cara nak buat lip gloss ni. Rasanya kalau tak dapat buah2 orang putih macam strawberry, raspberry, cerry dan seumpamanya tu, , boleh jer buat dengan buah2 yang ada kat Malaysia. Asal buah2 tu mengeluarkan pewarna. Dah tentu bila buat lip gloss sendiri, pasti tak ada bahan kimia. Kos lagi la jauh lebih murah.

DIY Cara Nak Buat Lip Gloss Senang Dan Jimat :)
DIY Cara Nak Buat Lip Gloss Senang Dan Jimat :)

DIY Cara Nak Buat Lip Gloss Senang Dan Jimat :)


Zaman semua benda dah mahal sekarang ni. Kenalah berjimat. So dengan sedikit pengetahuan DIY barang2 keperluan diri ni, sangat2 membantu menjimatkan kos sara hidup. Apa lagi keperluan wanita ni.. Bagi wanita, cantik itu perlu.... DIY lip gloss ni benar2 satu jalan penyelesaian...

Hmm.... kalau tak dapat buah2 boleh ganti dengan pewarna makanan. Nak likat dan pekat sikit... bubuh la sikit serbuk agar2. Jangan la letak banyak, nanti beku plak. Boleh di praktik kan la... kan! Jimat sungguh2 ni... hihi!

p/s : Kalau nak warna purple boleh cari bunga telang.... hijau, daun pandan...eh ada ke orang pakai lipstik hijau.. hahaha!

#kredit SINI


1 comment:

PENAFIAN

[PERINGATAN] Komen yang mempunyai pautan ke mana-mana blog atau laman web yang menjurus kepada perniagaan atau bersifat keuntungan sebelah pihak, akan dipadamkan serta-merta. Jika berminat untuk meletakkan link atau pautan ke dalam entri ini, sila hubungi penulis di annurbe.noor@gmail.com


[PENAFIAN] www.huhahuhajerr.com dan pemilik blog ini secara khusus tidak akan bertanggungjawab terhadap apa juga liabiliti, kerosakan, kehilangan, kerugian atas risiko, peribadi mahu pun sebaliknya yang berlaku akibat, secara langsung atau tidak langsung daripada penggunaan dan aplikasi, daripada apa juga kandungan yang diperolehi dari blog ini.


Pemilik blog juga tidak akan bertanggungjawab sama sekali terhadap komen-komen yang di siarkan dan ianya adalah tanggungjawab penulis komen itu sendiri.


Segala artikel yang dihasilkan oleh pemilik blog ini hanya sekadar pendapat peribadi yang mahu dikongsi bersama para pembaca blog ini serta untuk koleksi rujukan buat pemilik blog untuk kegunaan pada masa hadapan.


Sekian...