22 February 2017

Tips Penjagaan Kulit Wajah Dan Mengekalkan kelembapan Wajah

Bila sudah meningkat usia, kulit wajah tak boleh lari dari mengalami kedutan .Kulit berkedut sering dikaitkan dengan usia tua. Tapi jangan terkejut jika di katakan orang muda seawal 25 tahun juga boleh mengalami kedutan di wajah. Cuba anda berdiri di hadapan cermin dan senyum. Cuba anda lihat di sekitar mata anda. Jika garis-garis kecil kelihatan di sekitar mata anda, bersiap sedialah kerana kulit wajah anda sedang mengalami proses kedutan.

Tips Penjagaan Kulit Wajah Dan Mengekalkan kelembapan Wajah
Tips Penjagaan Kulit Wajah Dan Mengekalkan kelembapan Wajah


Antara punca wajah berkedut di usia anda ialah kurangnya lembapan di wajah. Ramai yang beranggapan, mencuci muka dengan kerap itu bagus. Terlalu kerap mencuci muka juga boleh mengurangkan kelembapan pada wajah.

Antara tips penjagaan kulit wajah yang anda boleh amalkan untuk mengekalkan kelembapan wajah anda ialah :


1. Banyakkan minum air putih.
2. Lebihkan makan sayur-sayuran dan buah-buahan
3. Penggunaan pencuci muka yang sesuai.
4. Jika kulit terasa kering, gunakan masker yang tinggi lembapan. Penggunaan masker juga boleh memberi kelembapan pada wajah dengan cepat.
5. Sebelum tidur, gunakan krim malam yang mempunyai kadar lembapan yang tinggi. Vitamin E juga amat bagus untuk mengekalkan lembapan wajah.

Anda tak dapat menjauhi kesan penuaan pada kulit wajah. Tapi anda boleh melambatkan proses penuaan itu dengan menjaga diet pemakanan dan menggunakan alat penjagaan wajah dengan betul. Ia akan menjadikan diri anda jauh lebih muda dari usia sebenar.

Jadi, jagalah kesihatan dan pemakanan anda. Demi wajah dan tubuh badan yang sihat sejahtera. Anda pasti berasa bangga apabila mendapat pujian rakan-rakan apabila dikatakan 'nampak muda' dari usia. Untuk lebih mengetahui dan membaca tips kecantikan klik SINI

p/s: Gigih juga nak menjaga pemakanan ni, sekali sekala terbabas juga..... :)

3 comments:

  1. btl2 apa yg penting kena jga pemakanan dlu =)

    ReplyDelete
  2. guna product yang waterbase membantu lembapkan skin kita

    ReplyDelete
  3. paling penting..banyakkan minum air dan jangan berkerut.

    ReplyDelete

PENAFIAN

[PERINGATAN] Komen yang mempunyai pautan ke mana-mana blog atau laman web yang menjurus kepada perniagaan atau bersifat keuntungan sebelah pihak, akan dipadamkan serta-merta. Jika berminat untuk meletakkan link atau pautan ke dalam entri ini, sila hubungi penulis di annurbe.noor@gmail.com


[PENAFIAN] www.huhahuhajerr.com dan pemilik blog ini secara khusus tidak akan bertanggungjawab terhadap apa juga liabiliti, kerosakan, kehilangan, kerugian atas risiko, peribadi mahu pun sebaliknya yang berlaku akibat, secara langsung atau tidak langsung daripada penggunaan dan aplikasi, daripada apa juga kandungan yang diperolehi dari blog ini.


Pemilik blog juga tidak akan bertanggungjawab sama sekali terhadap komen-komen yang di siarkan dan ianya adalah tanggungjawab penulis komen itu sendiri.


Segala artikel yang dihasilkan oleh pemilik blog ini hanya sekadar pendapat peribadi yang mahu dikongsi bersama para pembaca blog ini serta untuk koleksi rujukan buat pemilik blog untuk kegunaan pada masa hadapan.


Sekian...