Pemberian Yang Memberi Hikmah Tak Terjangka....

10:21:00 PM Noor Akma 2 Comments


Ini cerita pemberian yang tak seberapa jer...... Jangan silap faham plak, tak ada maksud apa2. Cuma nak cerita jer... Kelmarin, kemas2 baju sekolah lama anak2 terjumpalah satu bungkusan ni. Baju sekolah anak bujangku.....  ada dua pasang. Masih dalam plastik lagi. Maksudnya  masih baru dan belum digunakan lagi. Dah dua tahun terrperap kat situ.

Sebenarnya baju sekolah ni tak digunakan lagi sebab saiznya besar. Anak bujangku tu kurus keding jer orangnya. Sekarang ini pun anak bujang dah abes sekolah dah..... Buat apa nak disimpan lagi. Buat semak almari jer.

Tergeraklah hati nak bagi pada sesiapa yang memerlukan. Pada siapa yer.... Besar tu... Seluar saiz 36, baju saiz XL. So, fikir punya fikir letak la iklan kat group FB. Tunggu  dalam sejam dua ada yang reply...... ada yang tanya. Ada yang doakan dimurahkan rezeki... hurm,... aminnn!

Dan akhirnya malam tu juga ada seseorang yang nak dan memerlukan. Kira deal la tu. Esok paginya dia nak datang rumah...ambik. Tak jauh pun dia tinggal. Kiranya jiran tetangga jugak lah. Tapi tak pernah kenal. Malam tu jugak dapat hikmah yang pertama.... selesai masalah.. huiyoo..!!

Esoknya pagi2 sale masuk sampai 3 sekaligus...jarang dapat macam tu.. alhamdulillah! Belum lagi pemberian sampai ketangan penerima tu... Pukul 11.30 pagi tu... penerima datang ambil 2 pasang baju sekolah tu... Dapat lagi pemberian... tempe dalam 10 bungkus dari penerima tu.

Semalam petang dah goreng tempe tu... sedap cicah sos cili campur kicap. Indahnya pemberian yang berhikmah ni... kan! Sebenarnya pun, aku hanya memperpanjangkan pemberian jer! 

p/s : en. somi ni pilih baju ikut suka dia jer. Masa tu dua tahun lepas aku sibuk niaga, kat mana lupa tah! 

***************
Hanya mimpi...
klik SINI 
***************



2 comments:

Cik KuYus said...

rezeki ALLAH kan kak, tak terjangka.. ita baru berniat nak buat baik, dah dibalasnya dengan kebaikan lain yang berlipat kali ganda.. semoga akak terus maju dalam hdup akak.. inshaaAllah amiin.. :)

ros nordin said...

semoga sentiasa murah rezeki kak Noor sekeluarga...Aminn :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

PENAFIAN

[PERINGATAN] Komen yang mempunyai pautan ke mana-mana blog atau laman web yang menjurus kepada perniagaan atau bersifat keuntungan sebelah pihak, akan dipadamkan serta-merta. Jika berminat untuk meletakkan link atau pautan ke dalam entri ini, sila hubungi penulis di annurbe.noor@gmail.com


[PENAFIAN] www.huhahuhajerr.com dan pemilik blog ini secara khusus tidak akan bertanggungjawab terhadap apa juga liabiliti, kerosakan, kehilangan, kerugian atas risiko, peribadi mahu pun sebaliknya yang berlaku akibat, secara langsung atau tidak langsung daripada penggunaan dan aplikasi, daripada apa juga kandungan yang diperolehi dari blog ini.


Pemilik blog juga tidak akan bertanggungjawab sama sekali terhadap komen-komen yang di siarkan dan ianya adalah tanggungjawab penulis komen itu sendiri.


Segala artikel yang dihasilkan oleh pemilik blog ini hanya sekadar pendapat peribadi yang mahu dikongsi bersama para pembaca blog ini serta untuk koleksi rujukan buat pemilik blog untuk kegunaan pada masa hadapan.


Sekian...