Dia Itu Membosankan...

2:11:00 PM Noor Akma 2 Comments

Dia Itu Membosankan...

Hari ni mood cuti pun melanda. Tak kemana-mana rasanya. Bosan lah jugak... Kongsi kata-kata inspirasi dari penulis buku dan pakar motivasi yang dikenali ramai iaitu HM Tuah Iskandar.

"Yang paling malang orang yang membosankan tapi dia tidak pernah tahu bahawa dia itu membosankan. Lebih malang, dia masih sangka dirinya mekar di hati orang"

Jadi, muhasabahlah pada diri sendiri atau cermin-cerminkanlah dri anda.... Adakah diri kita relevan dengan semua keaadaan dan kawan-kawan. Manalah tahu sebenarnya orang disekeling kita hanya berlakon sukakan kita demi menjaga hati kita. Padahal mereka meluat dan bosan dengan tingka laku kita. 

Perbaikilah diri jika merasakan kata-kata, perbuatan dan tingkah laku kita selama ini boleh menjengkelkan orang lain. Ubah dan urus penampilan dengan sepatutnya. Biar semua orang selesa dengan diri kita seadanya. Jangan syok sendiri... tapi apapun kita tak akan dapat memuaskan hati orang. 

p/s :  Motivasi pada diri sendiri... :)


2 comments:

Unni Anje said...

betul jgk kan.. siapa sngkah.. terima kash peringkatan tuk munsahab diri

Singgah sini :D

Ditunggu kunjungan baliknya film 2017

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

PENAFIAN

[PERINGATAN] Komen yang mempunyai pautan ke mana-mana blog atau laman web yang menjurus kepada perniagaan atau bersifat keuntungan sebelah pihak, akan dipadamkan serta-merta. Jika berminat untuk meletakkan link atau pautan ke dalam entri ini, sila hubungi penulis di annurbe.noor@gmail.com


[PENAFIAN] www.huhahuhajerr.com dan pemilik blog ini secara khusus tidak akan bertanggungjawab terhadap apa juga liabiliti, kerosakan, kehilangan, kerugian atas risiko, peribadi mahu pun sebaliknya yang berlaku akibat, secara langsung atau tidak langsung daripada penggunaan dan aplikasi, daripada apa juga kandungan yang diperolehi dari blog ini.


Pemilik blog juga tidak akan bertanggungjawab sama sekali terhadap komen-komen yang di siarkan dan ianya adalah tanggungjawab penulis komen itu sendiri.


Segala artikel yang dihasilkan oleh pemilik blog ini hanya sekadar pendapat peribadi yang mahu dikongsi bersama para pembaca blog ini serta untuk koleksi rujukan buat pemilik blog untuk kegunaan pada masa hadapan.


Sekian...