24 July 2018

Biodata Remy Ishak, Hero Filem Pulang

Mula menghayati lakonan Remy Ishak dalam drama rantaian Nur Kasih. Sebelum tu, ada juga tengok dia berlakon tapi rasanya tak ingat sangat. Remy Ishak ni adalah antara hero filem Melayu yang berwajah Melayu sejati. Selain tu dia berketerampilan hitam manis, tampan dan kacak. Lakonannya pun sangat bersahaja dan sesuai dengan apa saja watak yang di bawa.

Remy Ishak, Hero Filem Pulang
Remy Ishak, Hero Filem Pulang

Siapa sangka, dari seorang anak kampung berkelana di bandaraya Kuala Lumpur dan melakukan pelbagai pekerjaan akhirnya menjadi seorang pelakon terkenal. Pernah tidur di masjid, bekerja sebagai pelayan hotel dan pelbagai kerja lagi. Akhirnya berjaya menjadi pelakon selepas mendapat peluang apabila menghadiri ujibakat oleh pengarah Osman Ali.

Remy terus mengorak langkah dengan drama yang cukup popular arahan pengarah dari India, Kabir Bhatia iatu Nur Kasih. Beliau membawa watak Adam, anak bongsu kepada Ustaz Hassan (lakonan Dato' Jalaluddin Hassan) dan Hajah Khadijah (Liza Othman). Drama ini disiarkan di TV3 dan ditonton oleh 5 juta penonton. Kemudiannya drama Nur Kasih telah difilemkan pada Mei 2011 dan mendapat sambutan yang memberangsangkan. 



Sejak itu Remy terus aktif di arena perfileman dan televisyen dengan membintangi drama-drama popular serta filem-filem terkini. Remy juga dianggap sebagai salah seorang aktor  yang diangkat sebagai Hero Malaya kerana fizikal dan bakatnya persis Pemuda Melayu Terakhir. Setelah sekian banyak filem dan drama yang di bintangi, kini beliau di angkat sebagai hero dalam Filem Pulang yang di arahkan oleh pengarah yang telah melonjakkan namanya  sebelum ini  iaitu Kabir Bhatia.

Biodata Remy Ishak, Hero Filem Pulang


Nama:  Mohammad Zalimei Bin Ishak
Nama lakonan: Remy Ishak
Tarikh lahir: 11 April 1982
Umur: 36 tahun
Tempat Asal : Melaka

Masa namanya mula melonjak dia di katakan bercinta dengan  pelakon Umi Nazeera Tapi tak lama kemudian mereka memutuskan perhubungan selepas tu. Setelah itu setahun kemudian, Remy memaklumkan bahawa beliau rapat dengan pelakon Tiz Zaqyah yang merupakan gandingan serasinya dalam drama TV Nur Kasih. Dua tahun kemudan, Remy telah membuat pengakuan kepada pihak media dengan memberitahu bahawa dia dan  telah memutuskan hubungan sejak 3 bulan lepas dan mereka masih berkawan baik.

Status Remy Ishak kini adalah tunangan orang iaitu tunang kepada seorang wanita bernama Ezza Yusof. Dari sekian banyak drama dan filem yang di lakonkannya, Filem Pulang adalah naskhah terbarunya untuk peminat filem Melayu. Filem ini dengar kata bakal mengegarkan dunia filem Melayu. Ye ke, tungguuuu!... hahaha!

Filem Pulang ini mengisahkan tentang seorang kelasi bernama Othman yang berasal dari Serkam, Melaka yang menempuh pelbagai rintangan dan dugaan ketika belayar ke segenap pelusuk dunia untuk memenuhi janjinya mencari harta dan kekayaan buat isterinya. Jangan lupa tonton filem ini untuk tengok  Remy Ishak berlakon yer... !

Nak baca pelbagai cerita, informasi dan tips, klik SINI

p/s: Aku yang tak sabar nak tengok lakonan Remy Ishak. Aku ni memang peminat Remy, selain lakonannya yang mantap  dah tentulah sebab dia tall, dark dan handsome. Dari dulu aku memang tak minat lelaki kulit cerah, apatah lagi yang rupa orang Korea... aihhh!!

#pic fr google
#idea fr google

2 comments:

PENAFIAN

[PERINGATAN] Komen yang mempunyai pautan ke mana-mana blog atau laman web yang menjurus kepada perniagaan atau bersifat keuntungan sebelah pihak, akan dipadamkan serta-merta. Jika berminat untuk meletakkan link atau pautan ke dalam entri ini, sila hubungi penulis di annurbe.noor@gmail.com


[PENAFIAN] www.huhahuhajerr.com dan pemilik blog ini secara khusus tidak akan bertanggungjawab terhadap apa juga liabiliti, kerosakan, kehilangan, kerugian atas risiko, peribadi mahu pun sebaliknya yang berlaku akibat, secara langsung atau tidak langsung daripada penggunaan dan aplikasi, daripada apa juga kandungan yang diperolehi dari blog ini.


Pemilik blog juga tidak akan bertanggungjawab sama sekali terhadap komen-komen yang di siarkan dan ianya adalah tanggungjawab penulis komen itu sendiri.


Segala artikel yang dihasilkan oleh pemilik blog ini hanya sekadar pendapat peribadi yang mahu dikongsi bersama para pembaca blog ini serta untuk koleksi rujukan buat pemilik blog untuk kegunaan pada masa hadapan.


Sekian...