Mengurut Jari Jemari Dapat Mengatasi Pelbagai Penyakit....

11:29:00 AM Noor Akma 1 Comments

Ada saja cara dan perkara yang dapat aku ketahui apabila rajin menyelak perlbagai informasi di laman FB. Kali ini cerita mengurut jari jemari dapat mengatasi pelbagai penyakit.  Tak kisahlah nak urut sendiri atau orang lain yang urutkan. Tapi kalau  dapat di urut oleh orang tersayang, lagilah bagus. Mengurut jari jemari selama seminit dua sahaja, bukannya lama pun... hehe!

Mengurut Jari Jemari Dapat Mengatasi Pelbagai Penyakit....
Mengurut Jari Jemari Dapat Mengatasi Pelbagai Penyakit....

Kengkadang terasa jari apabila dah sering membuat kerja seperti menaip dan menulis yang berterusan, mulalah terasa pegal, lenguh dan sendi-sendi jari terasa ketat. Perkara yang biasa di buat hanya membengkokkan jari dan meletupkan berbunyi di setiap sendi. Kali ini buat urutan jari jemari sekali. Mesti lebih terasa nyaman... kan!



Urutlah pada keseluruhan jari dan tapak tangan. Setiap jari sebenarnya mewakili sebahagian anggota dalaman kita. Akhirnya dapat juga melegakan seluruh badan dan melancarkan peredaran darah ke bahagian anggota dalaman. Kemungkinan juga dapat memperbaiki kesihatan kita jika di jadikan amalan seharian. Untuk yang di urut oleh orang tersayang, pasti dapat mengeratkan ikatan perhubungan dan persaudaraan.

Mengurut Jari Jemari Dapat Mengatasi Pelbagai Penyakit....


- Jari Ibu
Mengurut jari ibu bermanafaat mengatasi gangguan jantung dan paru-paru. Hal ini kerana jari ibu berhubungan dengan jantung dan paru-paru. Satu detik jantung yang cepat sesak nafas dapat di kurangkan dengan cara menggosok lembut dan menarik ibu jari.

- Jari Telunjuk
Jari telunjuk berhubung ke saluran gastro-intestinal. Mengurut jari ini selama seminit akan mengatasi sakit perut atau sembelit. Caranya yaitu dengan menggosok lembut dan menarik jari telunjuk.

- Jari Tengah
Mengurut jari tengah akan membantu menyingkirkan gejala pening dan mual. Jari ini berhubung dengan sistem sirkulasi tubuh. Tak hanya itu, mengurut secara lembut jari tengah selama seminit juga dapat mengatasi insomnia.

- Jari Manis
Menurut penelitian Jin Shin Jyutsu, jari manis memiliki peranan dalam meningkatkan fungsi hati. Oleh karena itu saat kita berada dalam suasana hati yang buruk, dapat diatasi dengan mengurut jari ini agar lebih rileks dan santai.

- Jari Kelingking
Jari kelingking berhubung ke ginjal dan kepala. Pengurutan terhadap jari kelingking dapat membantu mengatasi sakit ginjal, sakit kepala, dan nyeri leher. Caranya adalah dengan menekan jari kelingking dan mengurut lembut.

Aku biasa di urut jari dan tangan oleh anak bongsu perempuan kesayangan aku. Anak manja aku tu mengurut aku dengan penuh kasih sayang. Lebih-lebih lagi kalau ada perkara atau benda yang dia nak. tak payah di minta dan di suruh. Tetiba  sahaja jadi rajin nak mengurut bagai... hahaha!

Nak lebih tips dan informasi.... klik SINI

p/s: Info yang nampak biasa tapi menarik.. kan!

#kredit page FB petua orang lama

1 comments:

aisyah elsa said...

wah terbaik ni, baru tahu sekarang

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

PENAFIAN

[PERINGATAN] Komen yang mempunyai pautan ke mana-mana blog atau laman web yang menjurus kepada perniagaan atau bersifat keuntungan sebelah pihak, akan dipadamkan serta-merta. Jika berminat untuk meletakkan link atau pautan ke dalam entri ini, sila hubungi penulis di annurbe.noor@gmail.com


[PENAFIAN] www.huhahuhajerr.com dan pemilik blog ini secara khusus tidak akan bertanggungjawab terhadap apa juga liabiliti, kerosakan, kehilangan, kerugian atas risiko, peribadi mahu pun sebaliknya yang berlaku akibat, secara langsung atau tidak langsung daripada penggunaan dan aplikasi, daripada apa juga kandungan yang diperolehi dari blog ini.


Pemilik blog juga tidak akan bertanggungjawab sama sekali terhadap komen-komen yang di siarkan dan ianya adalah tanggungjawab penulis komen itu sendiri.


Segala artikel yang dihasilkan oleh pemilik blog ini hanya sekadar pendapat peribadi yang mahu dikongsi bersama para pembaca blog ini serta untuk koleksi rujukan buat pemilik blog untuk kegunaan pada masa hadapan.


Sekian...