13 February 2016

Nak Tahu Beza Handbag Berjenama Ori Atau Fake......


Dapat info tentang hal ni dari kawan FB. Kisah cara nak kenal jenis2 beg yang original atau yang tiruan. Rupanya banyak perbezaan yang boleh di cam oleh mereka yang arif dengan beg2 berjenama ni. Beg berjenama original mesti la harga ribu2 punya kan. Bagi yang biasa, mesti tau bezanya. Tapi yang tak tau tu.... takut tertipu jer. 

Bagi aku, tak  kisahlah kalau pakai yang original atau tiruan.... tapi  ada yang kata pakai yang original ni lain feelnya.  Tapi nak kena ada pendapatan beribu2 lemon la dulu. Maunya tidak, harga seketul purse berjenama original saja dah boleh beli motor Honda EX5 sebiji.

Dah tentu la harga handbag berjenama tu lebih sekali atau 2 kali ganda harganya bergantung saiz. So, kalau bayar harga original tetapi dapat yang tiruan memang teraniaya jawabnya. Yang tiruan berlambak kat pasaran kan!

Yang cantik sikit, gred AAA tu baru dalam seratus lebih jer.....  Takkan nak bayar harga ribu2 plak bila beli yang tiruan... Dah ada contoh ni, bolehlah bandingkan beg tiruan dengan yang original... Belajar mengenali... ya tak?

p/s : kalau aku pakai yang original pun takde yang percaya.... mesti ingat yang tiruan jugak, so tak kisahlah...  hihi!

2 comments:

  1. macam akak...aka baru ada 2 hand beg yg ori tu pun setahun sekali je beli..Tapi harga tak sampai ribu riban...beli time sake je..

    ReplyDelete

PENAFIAN

[PERINGATAN] Komen yang mempunyai pautan ke mana-mana blog atau laman web yang menjurus kepada perniagaan atau bersifat keuntungan sebelah pihak, akan dipadamkan serta-merta. Jika berminat untuk meletakkan link atau pautan ke dalam entri ini, sila hubungi penulis di annurbe.noor@gmail.com


[PENAFIAN] www.huhahuhajerr.com dan pemilik blog ini secara khusus tidak akan bertanggungjawab terhadap apa juga liabiliti, kerosakan, kehilangan, kerugian atas risiko, peribadi mahu pun sebaliknya yang berlaku akibat, secara langsung atau tidak langsung daripada penggunaan dan aplikasi, daripada apa juga kandungan yang diperolehi dari blog ini.


Pemilik blog juga tidak akan bertanggungjawab sama sekali terhadap komen-komen yang di siarkan dan ianya adalah tanggungjawab penulis komen itu sendiri.


Segala artikel yang dihasilkan oleh pemilik blog ini hanya sekadar pendapat peribadi yang mahu dikongsi bersama para pembaca blog ini serta untuk koleksi rujukan buat pemilik blog untuk kegunaan pada masa hadapan.


Sekian...