19 September 2016

Sambal Ikan..... Resepi Mudah Yang Biasa Sangatttt...!


Hari ni nak cerita pasal resepi ikan yang biasa sangat aku masak.... Hampir 2 - 3 hari sekali mesti ada lauk ni dalam menu hidangan. Jarang la aku goreng ikan tak bersambal ni. Kalau ikan tu goreng bogel jer... en somi akan tanya... sambalnya mana?.... kann!

Kengkadang aku buat sambalnya asing... sebab nak makan ikan cicah budu, cencalok, sambal kicap atau sambal belacan. En. somi tak makan itu semua selain sambal ikan tu.... So, buat jer la.

Kalau masak sambal ni, satu rumah terbersin. Sambal ni kena masak agak lama sikit.. biar warna cili  pecah minyak dan bertukar gelap sikit... baru sedap. Kalau tak betul2 masak... cili tu akan rasa dan berbau rumput. 

Anak2 dan en. somi suka sangat dengan sambal ni.... Tapi aku... si tukang masaknya, tak berapa nak suka.... Pelik kannn... hahaha..!

Nak resepi sambal ikan aku yang power ni... klik SINI..

p/s : Sambal ni ... nak match dengan ikan apa pun boleh. Kalau tak nak ikan, telur, ayam, udang dan sotong pun boleh... Ikut selera sendiri... :)


1 comment:

PENAFIAN

[PERINGATAN] Komen yang mempunyai pautan ke mana-mana blog atau laman web yang menjurus kepada perniagaan atau bersifat keuntungan sebelah pihak, akan dipadamkan serta-merta. Jika berminat untuk meletakkan link atau pautan ke dalam entri ini, sila hubungi penulis di annurbe.noor@gmail.com


[PENAFIAN] www.huhahuhajerr.com dan pemilik blog ini secara khusus tidak akan bertanggungjawab terhadap apa juga liabiliti, kerosakan, kehilangan, kerugian atas risiko, peribadi mahu pun sebaliknya yang berlaku akibat, secara langsung atau tidak langsung daripada penggunaan dan aplikasi, daripada apa juga kandungan yang diperolehi dari blog ini.


Pemilik blog juga tidak akan bertanggungjawab sama sekali terhadap komen-komen yang di siarkan dan ianya adalah tanggungjawab penulis komen itu sendiri.


Segala artikel yang dihasilkan oleh pemilik blog ini hanya sekadar pendapat peribadi yang mahu dikongsi bersama para pembaca blog ini serta untuk koleksi rujukan buat pemilik blog untuk kegunaan pada masa hadapan.


Sekian...