26 September 2016

Makan-makan Steamboat BBQ D'Kayangan Tuhh....


Kelmarin bertandang kesini,  BBQ Steamboat D'Kayangan. Memang terasa berada di kayangan sungguh. Penuh dengan serbanika makanan laut. Orang yang suka sangat makanan laut mesti suka tempat ni. Nak makan sini kena kosongkan perut dulu sebelum datang.... barulah puas merasa semua makanan kat sini... walla!


Tengok gambar tu... penuh dengan isi laut yang dah dibawa ke daratan. Pilih je la yang mana terasa sedap ditekak. Ada yang telah di perap dengan perencah yang menyelerakan. Sosej dan bebola berbagai bentuk pun ada. Semuanya yang terhidang tunggu untuk di rebus dan di bakar saja. Sayuran pun ada, cuma lupa ambil gambar je.... Tak sabar nak melantak ler tu... hihi!


Gambar ni pula juadah iringan..... Berbagai jenis sos untuk dicicah dengan makanan dan berbagai bentuk mee kering dan telur ayam serta telur puyuh disediakan untuk di rebus juga. Kambing golek, mee goreng, nasi goreng dan pelbagai juadah lagi untuk di santap. Bolehlah ambil semasa menunggu rebusan dan bakar tu siap. Buah2an, kek dan aiskrim juga ada buat pencuci mulut.... pendek kata betul2 rasa di atas kayangannnnnn.... hahaha!


Masa ni operasi memasak pulak. Merebus @ steamboat dan membakar @ BBQ. Boleh pilih nak kuah sup ayam atau tom yam. Kami pilih tomyam. Biar ada kepedasan... baru terasa kemanisan makanan laut tu. Tomyamnya pekat dan rupa serta rasanya sangat menyerlah. Tengok tu,  berasap2 dan berapi rasa kesedapannya.

Gambar ni letak di FB dan Instagram kelmarin. Ramai yang like dan tanya macam2. Yang paling best dapat respon terus dari jiran kat rumah aku ni. Katanya minggu depan nak makan2 bawa keluarga kat D'Kayangan ni. Huyyoo..... dah meleleh air liur ler tu...hehe!


Pada yang berminat nak makan2 di Steamboat BBQ D'Kayangan boleh tengok kat flyers tu.... Untuk lebih terperinci aku catitkan juga la...Untuk hari biasa D'Kayangan dibuka setiap hari isnin hingga ahad bermula 5 petang hingga 1 pagi dengan harga untuk dewasa Rm33.00++,kanak-kanak RM18.00++ sahaja. Boleh booking awal... lebih mudah sikit. Tingal tunggu makan jer.

Promosi terkini... Sunday Lunch dari 11 pagi hingga 3 petang. Harga dewasa RM22.90+ dan kanak2 RM9.90+ sahaja. Dah murah sangat tu dan sangat berbaloi2. 

Untuk info lanjut, boleh tengok kat bawah ni.......

Facebook
Instagram
Alamat
No 1, Apartment Servis Sri Acapella
Jalan Lompat Tinggi 13/33,Sekseyn 13
Shah Alam Selangor
No Tel
012 297 1091
017 507 6274
03 5523 4979


Muka kekenyanganan dan happy sangat..... Gendang gendut tali kecapi, kenyang perut senang hati. Kami bagi 5 bintang.... huhu! Terima kasih D'Kayangan BBQ & Steamboat... 

p/s Untuk yang bercadang nak ke sini selamat menjamu selera dan makan2 d'kayangan @ syurga makanan.... keh..keh.. keh!

3 comments:

  1. Sesuailah dgn harga mampu mkn.. pernah pergi sekali.

    ReplyDelete
  2. Seronok nya dia.... memang nampak meriah dari laut ke daratan. Ok save!

    ReplyDelete
  3. Errrr alahai. Tengah jam kat highway. Penderaan Perut baca post ni. Best sangat.

    ReplyDelete

PENAFIAN

[PERINGATAN] Komen yang mempunyai pautan ke mana-mana blog atau laman web yang menjurus kepada perniagaan atau bersifat keuntungan sebelah pihak, akan dipadamkan serta-merta. Jika berminat untuk meletakkan link atau pautan ke dalam entri ini, sila hubungi penulis di annurbe.noor@gmail.com


[PENAFIAN] www.huhahuhajerr.com dan pemilik blog ini secara khusus tidak akan bertanggungjawab terhadap apa juga liabiliti, kerosakan, kehilangan, kerugian atas risiko, peribadi mahu pun sebaliknya yang berlaku akibat, secara langsung atau tidak langsung daripada penggunaan dan aplikasi, daripada apa juga kandungan yang diperolehi dari blog ini.


Pemilik blog juga tidak akan bertanggungjawab sama sekali terhadap komen-komen yang di siarkan dan ianya adalah tanggungjawab penulis komen itu sendiri.


Segala artikel yang dihasilkan oleh pemilik blog ini hanya sekadar pendapat peribadi yang mahu dikongsi bersama para pembaca blog ini serta untuk koleksi rujukan buat pemilik blog untuk kegunaan pada masa hadapan.


Sekian...