24 October 2017

Gerai Gelas Besar, Makanan Sedap, Harga Menakjubkan....

Sempena Konvokesyen anak ari tu, tergerak hati nak belanja anak-anak makan. So, aku memilih kedai makan yang tak jauh dari rumah iaitu Gerai Gelas Besar di Seksyen 24, Shah Alam. Dah lama tau kewujudan gerai gelas besar ni  ni tapi seringkali tak berkesempatan makan di situ. Al maklum aku jarang sekali makan-makan di kedai. 

Gerai Gelas Besar, Makanan Sedap, Harga Menakjubkan....
Gerai Gelas Besar, Makanan Sedap, Harga Menakjubkan....

Ini di sebabkan dah nak meraikan anak gadis yang konvo ni, nak buatlah sesuatu yang luarbiasa bersama keluarga sikit. Sesekali makan-makan di luar, barulah meriah. Nak makan di luar, beg duit kenalah tebal. Bukan apa, takutnya terlebih bajet nanti. Tapi kat sini tak perlu risau. Harga makanannya membuatkan aku terbeliak di buatnya. Murah dari biasa...!

Gerai Gelas Besar, Makanan Sedap, Harga Menakjubkan....


Disebabkan seharian tak menjamah nasi, aku order nasi goreng lamb chop. Anak-anak ada yang order grilled lamb chop, nasi goreng chicken chop, spaghetti chicken chop dan spaghetti napolitano. Air pula 2 gelas besar air buah iaitu tembikai dan epal dan 2 gelas sirap limau. Sky juce @ air kosong kat sini percuma kalau tak cukup minuman tu.

Tak sabar nak menjamu selera sebab terasa bagai nak kebuluran waktu konvo sebelum tu. Ambil gambar pun tak sempat nak posing makanan tu elok-elok dah. Gambar tengah makan pun tak berapa nak bersedia... Muka kepenatan yang amat. Nasib baik makanan di sini memenuhi selera dan sedap di tekak kami semua. Aku dengan rela hati bagi 5 bintang.


Masakan western ni yang paling penting sosnya lah. Sos barbequenya sedap dan nasi goreng pun memenuhi citarasa juga. Kandungan makanan pun banyak dan sangat mengenyangkan. Kalau di kira, tak padan dengan harganya yang murah tu. Anak-anak  pun sangat memuji dan mengatakan makanannya  sedap. 

Dengan semua makanan dan minuman yang aku makan di sini... bayarannya cuma RM40 je. Aku bagi RM70 pada anak bujang aku tu suruh dia pergi kaunter buat bayaran. Eh.. terkejut dan di luar jangkaan bagi aku. Jauh tersasar pengiraan aku sebab merasakan mestilah mahal. Huiyyo... !

Jadi pada sesiapa yang mencari makanan sedap dan setanding dengan hotel 5 bintang bolehlah memilih tempat ni. Untuk yang tak kisah makan di gerai.. ya tak! Kengkadang ada yang aku jumpa orang tak pandang tempat-tempat macam ni. Tak ada kelas katanya. Tapi yang ini ada kelas yang tersendiri.

Gerai Gelas Besar, Makanan Sedap, Harga Menakjubkan....
Gerai Gelas Besar, Makanan Sedap, Harga Menakjubkan....

Lokasi di Jalan Petola 24/8 bersebelahan dengan surau. Kami di Seksyen 24 panggil surau hijau sebab warnaya. Behadapan dengan sederet kedai setingkat. Kalau dari Seksyen 17 melepasi bulatan dan masuk menghala seksyen 24 dari lampu isyarat. 

Jalan terus lihat sebelah kiri hingga sampai simpang kiri, masuk dan nampak surau hijau sebelah kiri dan kedai sederet sebelah kanan. Tak jauh dari situ nampak sekelompok gerai. Di situlah letaknya gerai gelas besar tu. Selain tu ada beberapa gerai lain. Rasanya dah nampak papan tanda di situ. Harap boleh faham yer...

Aku tulis ni pun suka-sukanya.  Ikut sesedap rasa hati dan jiwa sebab dapat makan sedap. Jadi boleh kongsi sama dengan orang lain. Dalam pada tu tolong bisnes bangsa sendiri... apa salahnya kan...! Kalau nak dapat lebih info, boleh tengok di FB. Di orang ni ada FB page nya sendiri tau.

Nak lihat antara catatan merapu di blog ini.... klik SINI dan SINI

p/s : Oh yer... en.suami tak di sebut di entri ini sebab dia tak pergi makan-makan ni sebab tetiba je kena kerja walau dah ambil cuti. Bengang jugak tapi apa nak kata ...!



1 comment:

  1. Bestnya Lamb Chop..Sa dah la x leh tgok Lamb2 grill ni...sedapnyaaaa

    ReplyDelete

PENAFIAN

[PERINGATAN] Komen yang mempunyai pautan ke mana-mana blog atau laman web yang menjurus kepada perniagaan atau bersifat keuntungan sebelah pihak, akan dipadamkan serta-merta. Jika berminat untuk meletakkan link atau pautan ke dalam entri ini, sila hubungi penulis di annurbe.noor@gmail.com


[PENAFIAN] www.huhahuhajerr.com dan pemilik blog ini secara khusus tidak akan bertanggungjawab terhadap apa juga liabiliti, kerosakan, kehilangan, kerugian atas risiko, peribadi mahu pun sebaliknya yang berlaku akibat, secara langsung atau tidak langsung daripada penggunaan dan aplikasi, daripada apa juga kandungan yang diperolehi dari blog ini.


Pemilik blog juga tidak akan bertanggungjawab sama sekali terhadap komen-komen yang di siarkan dan ianya adalah tanggungjawab penulis komen itu sendiri.


Segala artikel yang dihasilkan oleh pemilik blog ini hanya sekadar pendapat peribadi yang mahu dikongsi bersama para pembaca blog ini serta untuk koleksi rujukan buat pemilik blog untuk kegunaan pada masa hadapan.


Sekian...