05 October 2016

Jangan Tersalah Cara Mencuci Muka...


Alahai.... cuci muka je pun. Tapi kalau tersilap cara boleh memudarat muka atau wajah kita. Mengambil air sembahyang pun kena ratakan air diseluruh muka. Begitulah juga cara mencuci wajah... Kenalah betul2 membersihkan muka atau wajah kita.

Disini disertakan tip2 mencuci wajah yang di dapati dari sebuah majalah tempatan. Nak kongsi di sini sebagai panduan di kemudian hari. 

1. Salah pilih produk
Pembersih muka yang sesuai dengan anda harus mampu menanggalkan kotoran dan kesan mekap, tetapi tidak mengurangkan kelembapan semula jadi muka anda. Memilih produk yang salah akan membuatkan kulit muka menjadi merah atau iritasi pada wajah.

2. Salah suhu air
Kata orang, air panas akan membuka liang dan yang sejuk menutupnya semula. Kenyataannya, liang roma tidak mempunyai otot untuk terbuka atau tertutup. Walaupun air panas memberi keselesaan pada wajah anda, ia sebenarnya membuatkan ia menjadi kering. Air suam adalah yang terbaik untuk membersihkan muka anda.

3. Skrub wajah
Anda boleh menggunakan skrub tetapi jangan kerap. Produk pengelupasan sebenarnya bertindak untuk menanggalkan sel kulit mati, tetapi tidak digalakkan untuk penggunaan secara kerap. Dua atau tiga kali seminggu sudah memadai.

4. Gosok dengan tuala
Pedap, bukan gosok muka dengan tuala. Menggosok muka dengan tuala membuatkan anda rasa selesa, tetapi ia sebenarnya membuatkan tahap elastik kulit anda menurun. Paling mudah menerangkannya, ia menggalakkan kulit menjadi kendur.

p/s : Muka atau wajah tu memanglah kena dijaga rapi sebab itulah yang nak dipandang orang.... hihi!

#kredit SINI


2 comments:

  1. Nice sharing... Betul sangat tu, zaman sekarang ni terlalu banyak produk baru tumbuh, so sebagai pengguna jangan laa tersalah memilih produk :)

    http://minimeyra.blogspot.my/2016/05/kenapa-mesti-pencuci-muka-nutriwhite.html

    ReplyDelete
  2. nice entry...penting searang cari produk yg selamat dan berkualiti..dan xde side eefect utk 5 tahun akan datang

    ReplyDelete

PENAFIAN

[PERINGATAN] Komen yang mempunyai pautan ke mana-mana blog atau laman web yang menjurus kepada perniagaan atau bersifat keuntungan sebelah pihak, akan dipadamkan serta-merta. Jika berminat untuk meletakkan link atau pautan ke dalam entri ini, sila hubungi penulis di annurbe.noor@gmail.com


[PENAFIAN] www.huhahuhajerr.com dan pemilik blog ini secara khusus tidak akan bertanggungjawab terhadap apa juga liabiliti, kerosakan, kehilangan, kerugian atas risiko, peribadi mahu pun sebaliknya yang berlaku akibat, secara langsung atau tidak langsung daripada penggunaan dan aplikasi, daripada apa juga kandungan yang diperolehi dari blog ini.


Pemilik blog juga tidak akan bertanggungjawab sama sekali terhadap komen-komen yang di siarkan dan ianya adalah tanggungjawab penulis komen itu sendiri.


Segala artikel yang dihasilkan oleh pemilik blog ini hanya sekadar pendapat peribadi yang mahu dikongsi bersama para pembaca blog ini serta untuk koleksi rujukan buat pemilik blog untuk kegunaan pada masa hadapan.


Sekian...