11 October 2016

DIY Botol Pencuci Jadi Tempat Susun Buku...


Dapat idea bila google tempat rak buku tadi..... Buat tempat penegak buku di rak buku dengan botol pencuci. Botol jus pun ada yang macam ni. Bolehlah kitar semula botol2 tu nanti. Selalunya kumpul botol2 ni dan hantar kat tempat kitar semula jer.

Nanti akan tersusun rapi rak kat rumah ni bila dah di buat macam dalam gambar ni. Takdelah buku tu terbalik dan tertiarap di rak buku lagi, Anak2 akan lebih bersemangat mengemas buku mereka. Rumah pun akan jadi cantik dan kemas....hihi!

Senang jer nampaknya nak buat cenggini....

Bahan :
Botol bekas cencair pencuci
Gunting serbaguna
Skru
Pemutar Skru
Pen permanent marker

Cara :
Garis denga marker bahan yang perlu di potong pada botol. Potong botol ikut garisan yang digaris tadi.
Buatlah ikut beberapa botol yang dikehendaki.
Skrukan beberapa biji botol bersama. Untuk mengelakkan rak botol bergerak2 dari tempatnya, skrukan tapak botol pada papan rak. Dah siap, bolehlah susun buku2 dengan jayanya.

p/ : Botol2 yang  di simpan dah ada 3 biji.... nanti nak cukupkan 5 atau 6 biji, nak buat macam ni la ... :)

#kredit SINI

2 comments:

  1. wah cantik jugak yee. ritu ma saya bawa balik pasu bentuk angsa buat daripada botol dynamo hehehe

    ReplyDelete

PENAFIAN

[PERINGATAN] Komen yang mempunyai pautan ke mana-mana blog atau laman web yang menjurus kepada perniagaan atau bersifat keuntungan sebelah pihak, akan dipadamkan serta-merta. Jika berminat untuk meletakkan link atau pautan ke dalam entri ini, sila hubungi penulis di annurbe.noor@gmail.com


[PENAFIAN] www.huhahuhajerr.com dan pemilik blog ini secara khusus tidak akan bertanggungjawab terhadap apa juga liabiliti, kerosakan, kehilangan, kerugian atas risiko, peribadi mahu pun sebaliknya yang berlaku akibat, secara langsung atau tidak langsung daripada penggunaan dan aplikasi, daripada apa juga kandungan yang diperolehi dari blog ini.


Pemilik blog juga tidak akan bertanggungjawab sama sekali terhadap komen-komen yang di siarkan dan ianya adalah tanggungjawab penulis komen itu sendiri.


Segala artikel yang dihasilkan oleh pemilik blog ini hanya sekadar pendapat peribadi yang mahu dikongsi bersama para pembaca blog ini serta untuk koleksi rujukan buat pemilik blog untuk kegunaan pada masa hadapan.


Sekian...