Cerita Konvokesyen Diploma Di UITM Shah Alam....

12:55:00 PM Noor Akma 2 Comments

Nak buat catatan sikit cerita konvokesyen anak perempuan yang ambil diploma mass.com di UITM.  Sabtu kelmarin dapatlah diplomanya. Macam biasa demi anak, aku pun turut teruja nak tengok majlis konvikesyen ni. Ini kali pertama tengok anak sendiri. Biasanya dengar cerita konvokesyen anak kengkawan dan saudara mara je.

Cerita Konvokesyen Diploma Di UITM Shah Alam....
Cerita Konvokesyen Diploma Di UITM Shah Alam.... 

Aku paling teruja sebenarnya nak ambil gambar studio kami sekeluarga. Jadi, kami ambil keputusan ambil gambar studio sebelum konvokesyen berlangsung di kedai gambar tak jauh dari rumah. Apa salahnya ambil gambar dulu.... kan! Di kedai gambar tu fail transkrip tu yang olok-olok memang dah sedia ada dan sejambak bunga pun dah di sediakan.

Lebih mengujakan anak perempuan aku ni adalah pekerja kedai gambar tu juga. Dah beberapa tahun dia bekerja di sana secara sambilan, setiap kali cuti semester dan kini setiap kali hujung minggu juga. Dulu sewaktu diploma dia belajar di UITM Lendu, Melaka. Sekarang ambil degree di UITM Shah Alam. 


Jadi, alkisahnya dapat layanan terbaiklah di sana. Nama kedai tu Foto Unigraduate di Seksyen 24, Shah Alam. Apa lagi, Berkeping-kepong gambar di ambil dan berbagai posisi juga. Bukan kami yang minta. Diorang yang suruh kami posing banyak kali. Katanya semua gambar tu akan di cuci dan di beri pada kami percuma... Huiyyyo, bestnya.!

Ada beberapa keping gambar yang aku nak framekan dan gantung di dinding nanti. Kemungkinan frame tu pun dapat percuma je. Tapi aku tak lah kisah sangat kalau kena bayar sebab dah ada bajet untuk gambar-gambar tu. Tapi kalau percuma lagilah bagus.... hehe!

Cerita Konvokesyen Diploma Di UITM Shah Alam....
Cerita Konvokesyen Diploma Di UITM Shah Alam.... 

Itu cerita di studio, selepas habis di studio kami bergerak ke UITM. Tapi kami masuk UITM melalui bas shuttle dari parking bertingkat seksyen 7. Dulu-dulu aku berniaga di kiosk bawah parking bertingkat inilah... Biasa tengok orang ramai pergi konvokesyen dari situ. Kini sampai giliran aku pula menaiki bas di situ... Bangga la jugak!

Cerita Konvokesyen Diploma Di UITM Shah Alam.... 


Sampai dewan konvokesyen tu seperti di jangka, punyalah ramai orang. Tak larat nak menunggu giliran naik lif, kami memilih naik tangga.  Tak apalah, boleh exercise, gittew... Kena menunggu lagi sehingga sesi pagi keluar sebab masa tu belum pukul 1 tengahari. Dah masuk... puas pula menunggu giliran anak sebab anak giliran yang ke seribu lebih sikit.  Hmmm...!

Tunggu konvkesyen degree pula untuk anak aku yang ini di sini lagi . Selepas ni tahun depan konvokeyen anak bujang pula. Dan seterusnya besar harapan aku untuk  anak-anak perempuan aku yang lain beberapa tahun lagi. Insya'allah...

Ini hanya catatan merapu seorang mummy sesaja untuk anak-anaknya. Terima kasih pada yang sudi membacanya. Biasalah seorang emak yang sentiasa mengharapkan yang terbaik untuk kesemua anak-anaknya. Sesekali nak berbangga dengan pencapaian anak... hihi! Lihat lagi catatan merapu aku di SINI.

p/s : Kenangan menerjah dan mengeletik jiwa, semua ada... Letih dan sakit lutut turun naik tangga tapi gembira  :)

2 comments:

Mazni Azmi said...

Selamat hari isnin sis Akma

Semoga urusan kita minggu ni Allah permudahkan semuanya

Amin

Ramainya posing tangkap gambar tu ya

Hehe

tahniah kak akma.. anak yoorin baru nak masuk sekolah tahun depan..seronok dah anak dah besar2..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

PENAFIAN

[PERINGATAN] Komen yang mempunyai pautan ke mana-mana blog atau laman web yang menjurus kepada perniagaan atau bersifat keuntungan sebelah pihak, akan dipadamkan serta-merta. Jika berminat untuk meletakkan link atau pautan ke dalam entri ini, sila hubungi penulis di annurbe.noor@gmail.com


[PENAFIAN] www.huhahuhajerr.com dan pemilik blog ini secara khusus tidak akan bertanggungjawab terhadap apa juga liabiliti, kerosakan, kehilangan, kerugian atas risiko, peribadi mahu pun sebaliknya yang berlaku akibat, secara langsung atau tidak langsung daripada penggunaan dan aplikasi, daripada apa juga kandungan yang diperolehi dari blog ini.


Pemilik blog juga tidak akan bertanggungjawab sama sekali terhadap komen-komen yang di siarkan dan ianya adalah tanggungjawab penulis komen itu sendiri.


Segala artikel yang dihasilkan oleh pemilik blog ini hanya sekadar pendapat peribadi yang mahu dikongsi bersama para pembaca blog ini serta untuk koleksi rujukan buat pemilik blog untuk kegunaan pada masa hadapan.


Sekian...