08 September 2015

Kuih Apam Thai Yang Amat Kreatif dan Menggiurkan Tekak....


Dasyat dan kreatif sungguh orang sekarang... Ini kuih Thai yang cantik dan mekar.........  Share kat sini.. Mana lah tahu nanti bercadang nak buat.... Mohon share yer!

BAHAN BAHAN :
Tepung kek 4cawan
Susu segar 405g
SP 2 sdb (boleh digantikan dgn ovalete fungsinya sma sbgai plembut)
Gula 2cawan
Telur 2biji
Air 8 sdb
Baking powder 2 sdt
Warna ikut pilihan

CARA CARANYA

1. Ayak tepung- baking powder.
2. Pukul SP ,telur,air ,gula sampai jd wrn putih.
3. Masukan tepung berselang seli n susu sampai habis
( kacau guna senduk kayu)
4. Rehat selama 30 min
5. Bila cukup 30 min kacau sekali lg
6. Panaskan air n api yg kuat bl didih perlahankan api.
7. Mskn adunan dlm acuan n kukus
( dengan adunan diatas kita akn dpt 25 bekas @acuan...)


P/S :biji2 hitam boleh  buat guna bijan hitam

Kredit to : Nusodaka

2 comments:

PENAFIAN

[PERINGATAN] Komen yang mempunyai pautan ke mana-mana blog atau laman web yang menjurus kepada perniagaan atau bersifat keuntungan sebelah pihak, akan dipadamkan serta-merta. Jika berminat untuk meletakkan link atau pautan ke dalam entri ini, sila hubungi penulis di annurbe.noor@gmail.com


[PENAFIAN] www.huhahuhajerr.com dan pemilik blog ini secara khusus tidak akan bertanggungjawab terhadap apa juga liabiliti, kerosakan, kehilangan, kerugian atas risiko, peribadi mahu pun sebaliknya yang berlaku akibat, secara langsung atau tidak langsung daripada penggunaan dan aplikasi, daripada apa juga kandungan yang diperolehi dari blog ini.


Pemilik blog juga tidak akan bertanggungjawab sama sekali terhadap komen-komen yang di siarkan dan ianya adalah tanggungjawab penulis komen itu sendiri.


Segala artikel yang dihasilkan oleh pemilik blog ini hanya sekadar pendapat peribadi yang mahu dikongsi bersama para pembaca blog ini serta untuk koleksi rujukan buat pemilik blog untuk kegunaan pada masa hadapan.


Sekian...