22 September 2016

Penyepit Bulu Mata.... Trauma Wehhh!


Secebis cerita di sebalik sebuah penyepit bulu mata. Dah lama cerita ni... terbongkar kembali apabila anak perempuanku pulang bercuti hari raya korban baru2 ni. Di bawanya pulang sebuah penyepit bulu mata. Aku nampak sewaktu dia bersiap beghegek (bahasa perak, maksudnya berhias muka)... senang cerita bermekap la... 

Ada ke nak nak di acunya bende ni (penyepit bulu mata) kat mata aku. Ngeri dan trauma aku kat benda ni dia tak tau. Walau dah lama berlalu, masih terasa lagi kesakitan dan nak tercabut mata dibuatnya. Itulah alkisah masa aku belajar dulu. 

Ada member bilik aku di kolej nak pakaikan aku benda ni. Tapi tersilap cara, kelopak mata aku yang tersepit. Sakitnya jangan ceritalah..... Sejak itu aku dah tak berani nak pakai lagi benda ni. Tak ada bulu mata lentik pun tak apalah. Trauma... wehh!

Aku ni bukanlah seorang yang suka beghegek lebih2 pun... haha cakap Perak lagi! Cukup dengan pakai bedak dan lipstik jer. Masa kerja 8 - 5 dedulu ada la pakai sikit yang kaler2 bawah kening tu. Tapi sejak dikerjakan anak kecil  pewarna tu... tak pernah beli dan pakai dah!

p/s : Anak cakap "mummy ni kolotlah, itu pun tak reti pakai" Aku cakap "Yer la orang kampung jer, tapi mummy ni blogger tau".... hehe!


3 comments:

  1. memang kena hati2 pakai penyepit ni..kalau tak jadi fobia ooo,

    ReplyDelete
  2. hahaha terbaik. memang nak cari lagi blog ini. best santai. sakittt....kesiaannn

    ReplyDelete

PENAFIAN

[PERINGATAN] Komen yang mempunyai pautan ke mana-mana blog atau laman web yang menjurus kepada perniagaan atau bersifat keuntungan sebelah pihak, akan dipadamkan serta-merta. Jika berminat untuk meletakkan link atau pautan ke dalam entri ini, sila hubungi penulis di annurbe.noor@gmail.com


[PENAFIAN] www.huhahuhajerr.com dan pemilik blog ini secara khusus tidak akan bertanggungjawab terhadap apa juga liabiliti, kerosakan, kehilangan, kerugian atas risiko, peribadi mahu pun sebaliknya yang berlaku akibat, secara langsung atau tidak langsung daripada penggunaan dan aplikasi, daripada apa juga kandungan yang diperolehi dari blog ini.


Pemilik blog juga tidak akan bertanggungjawab sama sekali terhadap komen-komen yang di siarkan dan ianya adalah tanggungjawab penulis komen itu sendiri.


Segala artikel yang dihasilkan oleh pemilik blog ini hanya sekadar pendapat peribadi yang mahu dikongsi bersama para pembaca blog ini serta untuk koleksi rujukan buat pemilik blog untuk kegunaan pada masa hadapan.


Sekian...