04 October 2016

Blog Dah Berdot Com Akhirnya....

Pada sesiapa yang perasan... sejak beberapa minggu lalu, blog kesayangan aku ni dah upgrade dari blogspot.com ke dotcom saja. Hmmm.... sesaje mengada-ngada nak stresskan diri la tu. Kengkonon nak jadi blogger yang sentiasa releven dengan arus semasa @ blogger berjaya. Entah apa-apa je la.... haha!



Semuanya buat sendiri... ada la tanya dan dapatkan nasihat blogger yang pakar . Tapi dek kerana aku yang tak ada kepakaran dan ilmu.... huru-hara juga jadinya. Akhirnya suruh je tempat yang beli dotcom tu uruskan. Takat nak jadikan blog aku ni berdotcom jer. .... Takde nyer nak berhosting bagai kan?

Bila dah siap.... iklan nuffnang dan adsense dah menyembunyikan diri pulak. Stress sungguh la jadinya. Nuffnang tu sekejap jer dah back to normal balik. Adsense tu kena apply balik. Banyak aturan dan acaranya. Dah tanya dan dapatkan blogger yang pakar tentang adsense tu.

Blog Dah  Berdot Com Akhirnya....


Apply balik tapi tak approved. Sebabnya ... insufficient content. Panjang berjela dia punya alasan kenapa tak approved. Tak apalah. Aku kena bagi tempoh bertenang dulu.  Pada diri aku ni la....pening! Apapun berblog akan diteruskan dengan jayanya. Adsense tu akan apply balik bila dah bersedia nanti.

Dah berdotcom ni... aku harap blog ni akan terus berkembang menjana pendapatan lebih lagi..... Kalau tak banyak pendapatan pun redha jer. Jangan patah semangat. Teruskan dengan semangat waja. Tulis je la apa2 cerita dari jiwa yang tulus ikhlas.

p/s :  Akan teruskan update sekurang2nya 1 entry sehari.... yeayh!

4 comments:

PENAFIAN

[PERINGATAN] Komen yang mempunyai pautan ke mana-mana blog atau laman web yang menjurus kepada perniagaan atau bersifat keuntungan sebelah pihak, akan dipadamkan serta-merta. Jika berminat untuk meletakkan link atau pautan ke dalam entri ini, sila hubungi penulis di annurbe.noor@gmail.com


[PENAFIAN] www.huhahuhajerr.com dan pemilik blog ini secara khusus tidak akan bertanggungjawab terhadap apa juga liabiliti, kerosakan, kehilangan, kerugian atas risiko, peribadi mahu pun sebaliknya yang berlaku akibat, secara langsung atau tidak langsung daripada penggunaan dan aplikasi, daripada apa juga kandungan yang diperolehi dari blog ini.


Pemilik blog juga tidak akan bertanggungjawab sama sekali terhadap komen-komen yang di siarkan dan ianya adalah tanggungjawab penulis komen itu sendiri.


Segala artikel yang dihasilkan oleh pemilik blog ini hanya sekadar pendapat peribadi yang mahu dikongsi bersama para pembaca blog ini serta untuk koleksi rujukan buat pemilik blog untuk kegunaan pada masa hadapan.


Sekian...